Darwin evolution: van Guy Geerts naar Daniel Schots

News / People

Daniel Schots verhuisde per 1 maart van BBDO naar Darwin om daar samen met Guy Geerts het bureau te leiden. Eind juni neemt Schots volledig over en verlaat Geerts het bureau dat hij sinds 1997 leidde. Daniel Schots is al meer dan 20 jaar in diverse functies actief binnen de BBDO groep. Hij begon bij DMC (het latere Proximity BBDO), pionier in digitale marketing. Later startte en leidde hij een tijd Engage BBDO, de unit rond brand activation. Toen BBDO Belgium in 2012 alle communicatiedisciplines samenbracht, was dat met Daniel Schots als chief commercial officer. In die functie was hij verantwoordelijk voor nationale en internationale klanten. Nu zal hij dus algemene verantwoordelijkheid opnemen bij Darwin, dat binnen de BBDO groep zijn specifieke eigenheid als merkcommunicatiebureau heeft. Als ‘a BBDO boutique’, naast het veel grotere BBDO Belgium, focust Darwin op diepgaande klantenrelaties en kwalitatief resultaatgericht werk. Dat doet het voor een reeks merken die stuk voor stuk lokaal gewonnen werden, zoals ondermeer Levis en Sikkens van AkzoNobel, Baloise Insurance, Come a casa en Arla. Het resultaat is dikwijls langlopende klantenrelaties zoals KU Leuven sinds 2004 en VLAM sinds voor 2000. “Na een sterk 2021 – en een mooie groeireeks de laatste jaren – is nu het juiste moment om naar een nieuwe toekomst te kijken en de darwinfakkel door te geven. Voor mezelf is de tijd rijp om nieuwe dingen te verkennen,” weet Guy Geerts. 

Daniel Schots is enthousiast over de nieuwe evolutie: “Ik heb enorm veel zin om het verhaal van darwin als BBDO boutique verder te verrijken en uit te bouwen. Kwaliteit brengen op mensen- en klantenmaat, dat is een sterk aanbod. Die eigenheid en het hechte team zijn een combinatie met veel potentieel.”


U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...

U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...