Het zit in het DNA van KU Leuven om anders naar de dingen te kijken en de wetenschap erachter te ontdekken. Met die insteek vroeg KU Leuven aan Darwin om toekomstige bachelor studenten warm te maken voor hun opleidingen. “KU Leuven zit op een schat aan wetenschappelijke informatie,” zegt Jef Raeman, strategy director bij Darwin. "Die wetenschappelijke theorie hebben wij gebruikt om een aantal heel handige toepassingen te ontwikkelen voor de toekomstige studenten van de KU Leuven.”
Met deze insteek creëerde Darwin de KU Leuven Life hacks: levensreddende tips and tricks voor elke student. In zes online filmpjes leren studenten hoe ze drank sneller koud kunnen krijgen of beter kunnen filosoferen dankzij muziek. De wetenschap achter elke KU Leuven Life hack wordt steeds verklaard door een professor van KU Leuven. De campagne loopt niet enkel online, maar ook in print, postering en op radio.
https://www.youtube.com/watch?v=I7bU8YhVnKo
https://www.youtube.com/watch?v=h78HN6dDBmk
https://www.youtube.com/watch?v=h78HN6dDBmk
https://www.youtube.com/watch?v=SaE9-F5FprU
Credits
Client: KU Leuven
Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman
Agency: Darwin
Creative Director: Mateusz Mroszczak
Creative team: Jeremy Vanmaele – Robby Sallaets – Jannis Min Jou
Account team: Eva Maes – Carolien Keutgens
Strategy: Jef Raeman
Digital: Frédéric De Vries
Film production: The Machine
Illustrations: Jangojim
Radio production: Sonicville
Print production: François Radermecker – Annemie Willems
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]