Darwin gaat private met campagne voor Banque de Luxembourg

Crea / News

Darwin lanceert voor Banque de Luxembourg Belgium een eerste campagne die mikt op een selecte en gefortuneerde doelgroep. Ook de media en de boodschappen zijn veeleer selectief. Op vertrouwelijke toon gaat de bank in kranten en online op zoek naar nieuwe cliënten. Vooral in Vlaanderen, maar in mindere mate ook in Brussel en Wallonië. Deze kleine doelgroep leert dat de bank goed ingeburgerd is in België en dat Belgische ondernemers en families kunnen rekenen op de Luxemburgse kennis en ervaring inzake vermogensbeheer, zonder zich te moeten verplaatsen. De campagne bouwt op grafische elementen in de huisstijl en het logo van Banque de Luxembourg. De nieuwe signatuur “Uw vermogen vermag meer” wordt uitgediept in verschillende advertenties om meer bekendheid te genereren in het noorden en de awareness te versterken in Brussel en het zuiden van het land.

Credits

Client: Banque de Luxembourg Belgium 

Agency: darwin BBDO - Eva Maes, Taraneh Ataï Kachoui, Louise Steelandt

Strategy: Jef Raeman

Digital Strategy: Jan Seurinck

Creative Direction: Carl Andry

Creation: Gaston Kooyman, Olivier Roland

Graphic Design: Davy Dooms

Graphic & Motion Design: François Radermecker, Sarah Van Wylick