Om top of mind te worden bij toekomstige universiteitsstudenten, beschikt KU Leuven over een grote troef: de kracht van haar wetenschappelijk onderzoek. Uit de talloze onderzoeken die de universiteit voert, koos Darwin er drie uit voor een opvallende radiocampagne – drie onderzoeken die niet toevallig te maken hebben met klank.
Hoe klinkt het geluid van de sterren? Wat doet koorzingen met een mens? En hoe kunnen we hoorapparaten verbeteren? Het antwoord op deze vragen komt vanuit verschillende hoeken: Adriaan Van den Hoof van Discobar Galaxie kroop in zijn DJ-personage “Loveboat”, het universiteitskoor kwam coronaproof Carmen van Bizet herinterpreteren en twee stemmen spraken bijzonder duidelijk tegelijk en dus door elkaar. Klaartje Galle, creatief directeur van Darwin: “Iets ingewikkelds als wetenschappelijk onderzoek vertalen naar radio, was niet eenvoudig. Maar zodra we hadden beslist om te communiceren over projecten die rond klank draaien, vielen alle puzzelstukjes in elkaar.”
Zoals Isabelle Van Geet, directeur marketing en communicatie van KU Leuven zegt: “We proberen de toekomstige studenten vooral nieuwsgierig te maken. Er wordt ontzettend veel interessant onderzoek gedaan aan KU Leuven. Dit is een manier om die verhalen wat dichter bij de jongeren te brengen op een manier die aansluit bij hun leefwereld”.
Nieuwsgierig hoe onderzoek van KU Leuven klinkt? Je hoort het vanaf 1 februari op Stu Bru, MNM en Qmusic.
CREDITS
Client: KU Leuven – Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman
Agency: darwin
Strategy: Barbara De Laet
Creative Director: Klaartje Galle
Creative: Gaston Kooijmans
Account Team: Eva Maes, Marianne Janssens
Sound production: Studio Helsinki – Tom Brillouet
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]