Darwin maakt klinkende radiocampagne voor KU Leuven

Crea / News

Om top of mind te worden bij toekomstige universiteitsstudenten, beschikt KU Leuven over een grote troef: de kracht van haar wetenschappelijk onderzoek. Uit de talloze onderzoeken die de universiteit voert, koos Darwin er drie uit voor een opvallende radiocampagne – drie onderzoeken die niet toevallig te maken hebben met klank.

Hoe klinkt het geluid van de sterren? Wat doet koorzingen met een mens? En hoe kunnen we hoorapparaten verbeteren? Het antwoord op deze vragen komt vanuit verschillende hoeken: Adriaan Van den Hoof van Discobar Galaxie kroop in zijn DJ-personage “Loveboat”, het universiteitskoor kwam coronaproof Carmen van Bizet herinterpreteren en twee stemmen spraken bijzonder duidelijk tegelijk en dus door elkaar. Klaartje Galle, creatief directeur van Darwin: “Iets ingewikkelds als wetenschappelijk onderzoek vertalen naar radio, was niet eenvoudig. Maar zodra we hadden beslist om te communiceren over projecten die rond klank draaien, vielen alle puzzelstukjes in elkaar.”

Zoals Isabelle Van Geet, directeur marketing en communicatie van KU Leuven zegt: “We proberen de toekomstige studenten vooral nieuwsgierig te maken.  Er wordt ontzettend veel interessant onderzoek gedaan aan KU Leuven.  Dit is een manier om die verhalen wat dichter bij de jongeren te brengen op een manier die aansluit bij hun leefwereld”.

Nieuwsgierig hoe onderzoek van KU Leuven klinkt? Je hoort het vanaf 1 februari op Stu Bru, MNM en Qmusic.

 

CREDITS

Client: KU Leuven – Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman

Agency: darwin

Strategy: Barbara De Laet

Creative Director: Klaartje Galle

Creative: Gaston Kooijmans

Account Team: Eva Maes, Marianne Janssens

Sound production: Studio Helsinki – Tom Brillouet