Darwin maakt maatschappelijke rol van KU Leuven tastbaar

Crea / News

Het werd duidelijker dan ooit tijdens deze coronacrisis: wetenschappelijk onderzoek is van levensbelang voor onze maatschappij. Net waar KU Leuven zo sterk in is. Niet toevallig heeft de universiteit een stevige wereldwijde reputatie in innovatief onderzoek. En dat niet alleen op medisch vlak, maar ook op allerlei andere gebieden waar de wereld van wakker ligt.

Darwin en KU Leuven komen nu met een campagne die daar verandering in brengt, aan de hand van vier cases: onderzoek naar de verdeling van het gezinsinkomen, de zoektocht naar een vaccin tegen Covid-19, research naar duurzaam transport en onderzoek naar alternatieve, klimaatvriendelijker ingrediënten voor het brouwen van bier – een voor de hand liggend onderwerp in Leuven.

“Wat in de labo’s en onderzoekscentra van KU Leuven gebeurt, zijn uiteraard complexe verhalen. We hebben die toch op een toegankelijke manier in OOH kunnen vertalen,” vindt Klaartje Galle, creatief directeur van Darwin.

Zoals Isabelle Van Geet, directeur marketing en communicatie van KU Leuven, zegt: “Deze crisis heeft meer dan ooit de maatschappelijke impact van ons onderzoek in de verf gezet, maar die gerichtheid op de maatschappij is al jaren een focus, bij ieder van onze onderzoekers. Tijd om dat wat meer te tonen en het liefst aan zoveel mogelijk mensen.”

Sinds 16 november domineert de campagne het straatbeeld van twee steden waar zich KU Leuven-campussen en hun doelgroepen zich bevinden: Leuven en Kortrijk.

Credits
Client: KU Leuven – Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman
Agency: darwin
Creative Director: Klaartje Galle
Creative: Mathijs Bettens, Jan Schraeyen
Account Team: Eva Maes, Marianne Janssens
Strategy: Barbara De Laet
Designer: Frank Schauwaerts
Studio: François Radermecker