Darwin ongepland plezant voor Zwan
Unilever vroeg darwin het iconische merk Zwan te herpositioneren. De nieuwe merkcampagne speelt in op het typische innerlijke conflict wanneer we een spontane uitnodiging krijgen: de emotionele YES-kant wil wel, maar de rationele NO-kant sputtert tegen. Dankzij Zwan wint de YES, omdat Zwan nu eenmaal altijd zo 'ongepland plezant' is, dat alle bezwaren verdwijnen. “De positionering vertrekt vanuit het inzicht dat er in onze maatschappij nog weinig plaats is voor spontane momenten, terwijl dit vaak de beste momenten zijn. We willen Zwan daarom neerzetten als de facilitator van deze,” zegt Jef Raeman, strategy director bij darwin.
De campagne startte begin juni op televisie en in social media met o.a. een op maat ontwikkelde Facebook Video Carousel.
https://www.youtube.com/watch?v=OIBRUhSq8yg
Credits
Client: Unilever Zwan - Tanguy Cartuyvels, Fleur Verbeek
Agency: darwin
Strategy director: Jef Raeman, Nicolas Lambert
Digital director: Frédéric De Vries
Creative director: Mateusz Mroszczak
Creative team: Jeremy Vanmaele, Robby Sallaets, Gaston Kooijmans
Account team: Eva Maes, Carolien Keutgens
AV producer: Anna Vanheukelom
TV production: Dedsit
Sound production : Studio Helsinki