Darwin serveert Belgische kazen met extra karakter

Communication / Crea / News

KVBO logo NLDat België een rijkgeschakeerd kaasland is, mocht al geruime tijd blijken uit de goedgekende campagne voor Kazen van bij ons, die de eigenheid van de Belg linkt aan het karakter van zijn kazen: pittig en innemend, maar zacht vanbinnen. Daar heeft darwin nu een passend vervolg op gemaakt, vanuit de logische insteek dat kazen met karakter nog het best passen op een plank met karakter. Raf De Smet, creative director bij darwin: “We hebben een heel diverse kaastafel. En dan is het zonde dat onze kaasplanken er overal hetzelfde uitzien: een saaie houten rechthoek met een bol steeltje aan. Terwijl je meer geniet van iets wat mooi wordt voorgeschoteld, verandering van vorm doet ook eten.”
Darwin sprak productiehuis Red Dust aan om hun ervaring met storytelling en zag in Dirk Domen de geknipte regisseur om mini-verhaaltjes te brengen die afwijken van het klassieke reclameformat. In vier filmpjes van ongeveer 2 minuten geeft hij Davey Van Rode, notoire klusser en bekend van zijn deelname in de Mol, telkens carte blanche met een oud voorwerp. Terwijl we de trotse eigenaars leren kennen gaat Davey vrolijk aan de slag met hun object en pimpt hij het tot een heus pronkstuk. Frederik Vandermersch (VLAM): “Over de rijkdom van onze Belgische kazen kan je veel vertellen, maar nu hebben we een bezielende manier gevonden om ze ook eens letterlijk op een gepaste piëdestal te plaatsen.”De filmpjes worden getoond op social media, YouTube en lopen binnenkort ook in cinema.




Credits
Client: Frederik Vandermersch, Ann De Mulder (VLAM)
Agency: darwin
Accounts: Hannelore Van Cauwenberghe, Marianne Janssens
Creatives: Raf De Smet, Yelle Wallyn, Reine Driesen
AV-producer: Anna Vanheukelom
Production Company: Red Dust
Director: Dirk Domen