Dat zit goed tussen Bristol en LDV United

Crea / News

BristolIn juli van dit jaar haalde LDV United het communicatiebudget voor het schoenen- en kledingmerk Bristol binnen. Nu presenteren ze hun eerste campagne samen waarin de nieuwe herfstcollectie gelanceerd wordt. Eerst en vooral bedacht LDV United een fonkelnieuwe baseline. Die luidt voortaan: “Dat zit goed!”. Een baseline die vooral positiviteit moet uitstralen en meteen ook nog eens de nadruk legt op hun hoofdbezigheid: schoenen.


Daarnaast werd er een volledig nieuwe visuele stijl ontwikkeld. Een frisse look met felle, kleurrijke en speelse elementen waarin de schoen telkens centraal staat. Deze nieuwe stijl werd doorgetrokken over verschillende media. Zo werden er twee gloednieuwe televisiespots en een reeks online video’s gecreëerd. De nieuwe jingle en de muziek uit de spots werden op maat gemaakt door Het Geluidshuis. Die werd aangepast naar de nieuwe baseline met toch nog een kleine knipoog naar de vorige jingle. Last but not least werden ook de folders en de winkelinrichting in een nieuw jasje gestoken.

Credits:
Client: Bristol
Contact: Christiaan Peeters, David Baens, Elise Vanaudenhove
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels
Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle, Kristof Snels
Associate Creative Director FR: Paul Servaes
Creation: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
Strategy: Tomas Sweertvaegher
Design: Jeffrey Uten, Kristof Luyckx
Radio Production Company: Het Geluidshuis
Photography: Greg Smolders