DaviD krijgt internationale erkenning tijdens Digiday Media Awards

Awards / Marketing / News

Digiday DaviD, the Belgian Market Place, een initiatief van IPM Advertising, ProduPress en Pebble Media om op een efficiënte, veilige en transparante manier premium Belgische data en inventory aan te bieden aan de adverteerdersmarkt via automated buying, werd internationaal erkend door twee finale nominaties voor de Digiday Media Awards Europe.
Digiday is een online vakblad voor online media, opgericht in 2008.  Jaarlijks organiseren ze de Digiday Media Awards Europe waarbij bedrijven, campagnes en technologie die Europese media moderniseren erkend en bekroond worden. Binnen 23 verschillende categorieën (waarvan maar liefst 15 nieuwe) heeft een 21-koppige jury van mediaspecialisten de finalisten bekend gemaakt die ze erkennen voor hun innovatie en aanpak.
davidDaviD werd als finalist aangeduid in twee categorieën: ‘Publisher Platform of the Year’ en ‘Best Use of Audience Data’. De categorie ‘Publisher Platform of the Year’ bekroont een technologie die publishers succesvol geholpen heeft om hun advertentie-inkomsten en/of content distributie te verbeteren. Real time data tool Permutive (UK), dat bezoekersdata centraal opslaat en toegankelijk maakt werd winnaar in deze categorie. In de categorie ‘Best Use of Audience Data’ wordt de strategie bekroond die met succes gebruik heeft gemaakt van publieksgegevens om de bezoekers, de betrokkenheid of een andere performance parameter van een publsher positief te beïnvloeden. Oraklet van Svenska Dagbladet (Zweden) werd de winnaar. Deze tool bepaalt of een bezoeker een bepaald niveau van interesse behaalt om hem/haar een advertentie te tonen voor een abonnement op de krant.