Het nieuwste boek in de succesvolle Think Like a Pro serie gaat over de kunst van het verleiden: reclame. Think Like an Adman, Don’t Act Like One biedt 75 tips om mensen te verleiden tot ander gedrag. Of een andere zienswijze. Of een andere mening. Reclame is veel meer dan een tv-filmpje van dertig seconden. Het is alles wat je doet om mensen te verleiden tot ander gedrag, andere perspectieven en ander meningen. Of, in de woorden van David Snellenberg, auteur van Think Like an Adman, Don’t Act Like One: “De hele dag maak je onbewust reclame. Voor jezelf, je werk of je droom. Je buurt, stad of land. Je bent denkbeelden aan het verdedigen, nieuwe producten of diensten aan het bedenken of anderen aan het overtuigen van je verhaal. Voor al die mensen heb ik dit boekje geschreven. Het leert je een helder standpunt in te nemen, dat vervolgens in een goed verhaal om te zetten waardoor je mensen kunt overtuigen, motiveren en inspireren tot ander gedrag. Reclamemensen doen dit de hele dag. Maar die heb je na dit boek met heldere trucs, inzichten en een enkele persoonlijke opvatting lang niet altijd nodig.”
David Snellenberg (rechts op de foto boven) is creative director en copywriter. Hij maakt al meer dan 25 jaar campagnes en is oprichter van Dawn in Amsterdam, dat als creatief BCorp-bureau maatschappelijk bewustzijn koppelt aan commercieel succes. Dawn is zoals bekend begin 2022 samengevoegd met Springbok, waar Snellenberg nu executive creative director is. Het boek is tijdens de Cannes Lions op donderdag 23 juni gelanceerd bij de Embassy of Dutch Creativity door overhandiging van het eerste exemplaar aan David Griner, voormalig journalist bij Adweek (8+ jaar) en recent co-founder van Creative Ladder (zie foto boven). En ook PUB was present (zie foto onder).
Details
Titel: Think Like an Adman, Don’t Act Like One
Auteur: David Snellenberg
Uitgever: BIS Publishers
Paperback met flappen
160 pagina’s
18 x 14,5 cm
ISBN 97 890 6369 635 1
Prijs: 14,99 Euro
Beschikbaar in het Nederlands en Engels.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]