Day Two vindt bedrijven opnieuw uit

Communication / News

Bigtrees, het Gentse communicatiebureau gespecialiseerd in duurzaamheid en gedragsverandering, lanceert samen met toekomstverkenner Stefaan Vandist Day Two: een programma dat bedrijven in sneltempo opnieuw relevant maakt. “We worden vandaag wakker in een compleet nieuwe wereld," aldus Wannes Van Giel, zaakvoerder van Bigtrees. “Het gedrag van de consument is veranderd. De markt is veranderd: corona heeft onze economie overhoop gegooid. En ook de regels zijn veranderd: het beleid koppelt steun straks meer en meer aan duurzaamheid. We willen bedrijven helpen, zodat ze zich sneller aanpassen en relevant kunnen blijven.”

“Omdat wij een duidelijk duurzaam toekomstbeeld én een ruime expertise in gedragsverandering hebben, kunnen we bedrijven goed helpen in deze transitie. Day Two komt in dat opzicht niet zomaar uit de lucht gevallen, maar is een logische volgende stap. Het sluit perfect aan bij onze missie: make good things grow.”

Relevantie centraal...

De relevantie van een merk staat bij Day Two centraal. Van Giel: “We vertrekken altijd vanuit de missie van een merk. Bij bigtrees vloeien daar campagnes uit voort. Day Two gaat nog een stap verder. Samen met de klant onderzoeken we hoe ze hun missie ook post-corona kunnen blijven waarmaken. Dat mondt niet uit in een campagne, maar wel in een vernieuwd product of businessmodel.” Stefaan Vandist benadrukt hoe uniek dit project is: “Eigenlijk zie je Day Two nog het best als een creatief laboratorium. We hebben een unieke Design Sprint uitgewerkt, dat ons in staat stelt om een bedrijf op één week tijd helemaal opnieuw uit te vinden - zoiets heb ik nog niet eerder gezien. We gaan in vier stappen te werk. Eerst brengen we de missie van een bedrijf en de impact van corona op de sector in kaart. Vervolgens gaan we intensief brainstormen. Uiteindelijk selecteren en testen we één idee en tot slot gieten we dit in een businessplan. Wie dat wil kan onze steun ook inschakelen om dat plan later effectief uit te rollen.”

...en ook duurzaamheid

Dat de corona-exit een duurzaam verhaal wordt, daar zijn Van Giel en Vandist ten stelligste van overtuigd. “Het geluid dat Europa deze crisis wil aanwenden om de shift te maken naar een groene en duurzame economie, klinkt steeds luider. We verwachten dan ook dat er extra middelen vanuit Europa zullen komen om groene, ecologische en duurzame projecten een blitzstart te geven. Ook daar willen we met Day Two heel hard op inzetten.”