De leningen van bpost bank zijn er voor alle onvoorziene omstandigheden, ongemakken of verrassingen in het leven. Zoals een verwarmingsketel die stuk gaat of een lief dat plots vertrekt, bijvoorbeeld. Wanneer je voor zo’n verrassingen komt te staan, is het toch altijd even vloeken. Want niemand geeft graag geld uit aan onvoorziene zaken. Daarom creëerde DDB Brussels een campagne met het vloekwoord sh*t, vergezeld van een opvallend sterretje. De asterisk die tegelijkertijd censureert en verklaart. Want dankzij de leningen bij bpost bank hoef je niet meer te vloeken of wakker te liggen van onvoorziene kosten.
De campagne schuift twee leningen naar voor: de energielening en persoonlijke lening. bpost bank wil met deze campagne mensen aanzetten om op bpostbank.be een lening aan te vragen, want voortaan kan dat voor een energielening, een persoonlijke lening, een renovatielening of een autolening volledig online. Qua media werden zowel out of home als PQ & TV ingezet. Daarnaast zal de campagne ook digitaal worden uitgerold.
Brand: bpost bank
Campaign: PAT
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Dieter De Ridder
Concept: Jolien Elegeert
Copy FR: Nicolas Gaspart, Jonathan d’oultremont
Accountmanagement: Francis Lippens, Melissa Bekaert, Margaux Mariens
Design : Sven Verfaille
Dtp: Steven De Vlieger
TV Producer: Brigitte Verduyckt
Productie: Lovo
Media: Space