DDB Brussels en Volkswagen bestand tegen de sterkste armen

DDB Brussels bedacht een nieuwe campagne voor de bedrijfsvoertuigen van Volkswagen. Ter aankondiging van het Autosalon lanceert Volkswagen CVI een radio- en affichagecampagne waarin sterke mannen de hoofdrol opeisen. Met slaande deuren tot gevolg.
Begin januari vindt traditioneel het Autosalon plaats. DDB Brussels en Volkswagen CVI lanceren als eerste hun campagne rond het bedrijfsvoertuigengamma. De campagne draait rond het logische, maar geestige inzicht dat werkmannen vaak groot en sterk zijn. Met hun gespierde armen stellen ze dagelijks hun camionette, pick up of vrachtwagen op de proef. Het bedrijfsvoertuig moet daarom, net als hen, solide zijn. De creatieven van DDB vertaalden dit in een humoristische radio-campagne waarbij de (koffer)deuren het hard te verduren krijgen. We horen telkens enkele sterke werkmannen die met hun kracht geen blijf weten.
De visuele vertaling van de spots is het werk van fotograaf Marc Paeps. Hij creëerde een print-reeks waarbij werkmannen worden afgebeeld als superhelden met superkrachten. De beelden zullen ook worden ingezet als outdoor. De campagne komt in twee waves: voor en tijdens het salon. Zo komen er binnen enkele weken nog nieuwe radiospots aan die vergezeld worden van een content-reeks en een activatie op werven.
Credits:
Client: Volkswagen Commercial Vehicles
Contacts client : Bart Nyns – Roxane Liétaert
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Dieter De Ridder – Naïm Baddich
Creative Team: Fred Zouag – Nicolas Gaspart
Strategic planner: Philippe Gerin
Account Team: Quentin Maryns – Pascaline Van de Perre
Print Producer: Brigitte Verduyckt
Photographer: Marc Paeps – Yelle Vandenbruaene
DTP: Benjamin Hiffe
Radio Production: Sonhouse
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]