DDB Brussels bedacht een nieuwe campagne voor de bedrijfsvoertuigen van Volkswagen. Ter aankondiging van het Autosalon lanceert Volkswagen CVI een radio- en affichagecampagne waarin sterke mannen de hoofdrol opeisen. Met slaande deuren tot gevolg.
Begin januari vindt traditioneel het Autosalon plaats. DDB Brussels en Volkswagen CVI lanceren als eerste hun campagne rond het bedrijfsvoertuigengamma. De campagne draait rond het logische, maar geestige inzicht dat werkmannen vaak groot en sterk zijn. Met hun gespierde armen stellen ze dagelijks hun camionette, pick up of vrachtwagen op de proef. Het bedrijfsvoertuig moet daarom, net als hen, solide zijn. De creatieven van DDB vertaalden dit in een humoristische radio-campagne waarbij de (koffer)deuren het hard te verduren krijgen. We horen telkens enkele sterke werkmannen die met hun kracht geen blijf weten.
De visuele vertaling van de spots is het werk van fotograaf Marc Paeps. Hij creëerde een print-reeks waarbij werkmannen worden afgebeeld als superhelden met superkrachten. De beelden zullen ook worden ingezet als outdoor. De campagne komt in twee waves: voor en tijdens het salon. Zo komen er binnen enkele weken nog nieuwe radiospots aan die vergezeld worden van een content-reeks en een activatie op werven.
Credits:
Client: Volkswagen Commercial Vehicles
Contacts client : Bart Nyns – Roxane Liétaert
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Dieter De Ridder – Naïm Baddich
Creative Team: Fred Zouag – Nicolas Gaspart
Strategic planner: Philippe Gerin
Account Team: Quentin Maryns – Pascaline Van de Perre
Print Producer: Brigitte Verduyckt
Photographer: Marc Paeps – Yelle Vandenbruaene
DTP: Benjamin Hiffe
Radio Production: Sonhouse