DDB Brussels, Initiative en Ikea grote winnaars OOH Kings Awards

De tweede editie van de OOH Summit, die door JCDecaux en Clear Channel samen werd georganiseerd, eindigde op een apotheose met de aankondiging van de winnaars van de laatste twee categorieën van de OOH Kings Awards 2015. Bijna 200 gasten namen deel aan deze after-work session om naar twee interessante sprekers te komen luisteren. De eerste spreker was Annie Rickard, CEO van Posterscope Global, met een presentatie over de plaats van out-of-home advertising in de digitale economie. Na haar nam Pieter Ballon, professor aan de VUB en directeur van iMinds, het woord. Hij sprak over de 'smart cities', of 'connected cities', waarin ook OOH een rol speelt.
Ter herinnering: de OOH Kings Awards 2015 belonen de out-of-home campagnes die tussen 1 januari en 31 december actief waren, en dit in drie categorieën : Creativity, Planning en Efficiency. De 7 juryleden hebben 65 cases, ingeschreven in deze 3 categorieën, geëvalueerd.
De grote winnaars van de avond zijn ongetwijfeld DDB Brussels, Initiative en Ikea die het Brons (‘ex-aequo’ met OMD voor William Lawson), het Zilver en het Goud in de wacht slepen. De jury heeft de kwaliteit van de drie cases van Ikea in de kijker gezet. Erg concrete cijfers hebben immers de efficiëntie van de 3 campagnes bewezen. De winnaars zijn:
- GOUD : DDB Brussels en Initiative voor Ikea ‘Sustainability’
Deze campagne had tot doel de klanten te inspireren door aan te tonen hoe de Ikea-producten kunnen bijdragen aan een duurzame levensstijl; ze zijn gemakkelijk, aangenaam en betaalbaar. De resultaten bewijzen dat deze visuele communicatiemiddelen niet alleen efficiënt waren om de Ikea boodschap bij de consumenten over te brengen maar dat ze echt een impact hadden op de verkoop. We willen er nog even aan herinneren dat deze campagne al werd bekroond met een zilveren OOH Kings Award in de categorie Creativity.
- ZILVER: DDB Brussels en Initiative voor Ikea ‘Nipprig’
- BRONS : OMD voor William Lawson ‘Join the clan’
- BRONS ex-aequo: DDB Brussels en Initiative voor Ikea ‘Solvinden’
De winnaars in de categorie Planning:
- GOUD : Vizeum en Posterscope voor Ab InBev met 'Cubanisto, end of year'
Een bijzonder doeltreffende Out-of-the-boxcampagne: in de belangrijkste Belgische steden en meer bepaald in Brussel werden reusachtige zeilen opgehangen…”with a touch of interactivity” ! Dankzij de technologie kon de impact nog worden versterkt: de voorbijgangers konden de kleur van het masker veranderen (icoon van het merk) door een tweet te sturen.
- ZILVER : Universal Media en Outdoor Services voor Coca Cola Company 'One network, two brands'
- BRONS : Air Brussels voor Le Soir 'Terrorisme'
De grote winnaars van de twee categorieën wonnen naast hun gouden kroon ook nog elk een duo-ticket om het Internationaal Festival van de Creativiteit bij te wonen - de Cannes Lions in juni 2016!
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]