DDB en Base draaien door

Crea / News

DDB BaseBase geeft de hele zomer lang gratis data aan haar klanten om video’s en muziek te streamen op YouTube, Spotify en Deezer. Daarom bedacht DDB Brussels een nieuwe televisiespot bestaande uit animated .gifs. Dat zijn – grappige – afbeeldingen die door herhaling een klein filmpje vormen. Intussen zijn ze razend populair en maken ze zelfs al deel uit van ons ‘digitaal leven’. Ideaal dus voor een merk als Base om daarmee aan de slag te gaan. De allereerste .gif-televisiespot omvat tal van zomerse activiteiten waarin de smartphone voor een kwinkslag zorgt.

Base zal ook de hele zomer lang aanwezig zijn op tal van festivals en aan het Q beachhouse met de Base dance booth. Een activatie waar je een persoonlijke .gif kan laten maken van z’n iconische dansmove.

Credits

Client: BASE

Client contact: Michel Moriaux, Isabelle Bacro

Agency: DDB Brussels

Creative director: Peter Ampe & Odin Saillé

Creative team: Robin De Wachter & Andre Mota Dos Santos; Lex Segers & Sjors Roovers

Copy FR: Jonathan d'Oultremont

Account team: Francis Lippens, Melissa Bekaert & Romy Vierhouten

Strategic director: Dominique Poncin

TV producer: Brigitte Verduyckt

Production company TVC: Caviar

Director: Henry Scholfield