DDB en Gezondheid en Wetenschap zetten hun tanden in fake news

Het internet staat vol clickbait: misleidende koppen waardoor mensen verkeerd geïnformeerd worden als ze het volledige artikel niet lezen. Die clickbait is gevaarlijk, zeker als het over onze gezondheid gaat. Om deze problematiek aan te kaarten, zetten DDB en Gezondheid en Wetenschap een misleidende headline in om mensen een stuk van de krant te laten opeten. Onderaan ontdekken ze dan dat ze beter alles hadden gelezen in plaats van vroegtijdig conclusies te trekken. De boodschap? Zorg dat fake news geen eigen leven begint te leiden, check altijd een betrouwbare bron, zoals een arts of www.gezondheidenwetenschap.be.
Credits:
Client: Gezondheid en Wetenschap
Client contact: Marleen Finoulst
Agency: DDB Brussels
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Jonas Caluwé, Jan Schoofs
Account Management: Silvie Erzeel
Design: Sven Verfaille, Céline Godaert
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]