In de aanloop naar Batibouw hebben DDB Brussels en IKEA een nieuwe campagne ontwikkeld om de kwaliteit van IKEA-keukens te promoten, keukens met 25 jaar garantie. De creatieven gingen uit van een bekende situatie: na het bereiden van een heerlijke maaltijd ziet de keuken er vaak uit als een echte crime scene.
Een onlinecampagne leidt de gebruikers naar de IKEA website waar zij op onderzoek kunnen gaan en proberen te achterhalen welk gerecht in de keuken werd bereid. Om de speurders te helpen is er een video waar ze verschillende aanwijzingen terugvinden. Ook zijn er bewijsstukken en getuigenissen van de bewuste avond te vinden voor een uitgebreid onderzoek. Naast de onlineactivatie loopt de campagne in print en radio, waarin telkens wordt afgesloten met "Laat onze keukens afzien". Zo versterkt IKEA de kwaliteitsbelofte van zijn keukens.
https://youtu.be/NmKdkgt2vuE
https://youtu.be/PFTa0Chwe9A
https://youtu.be/xUByaMH7VcI
Credits:
Client Contact: Miguel Aguza, Peter Jongert
CD: Dieter De Ridder
Innovation Director: Naïm Baddich
Creation: Frederic Zouag & Nicolas Gaspart
Strategy: Dominique Poncin, Maarten De Neve
Account: Maria-Laura Laubenthal, Sofie Hoorens, Silvie Erzeel
TV Producer: Erik Van Overloop
Digital production: Andreas Vanhoutte
Designer & Web developer: Patrick Downie
DTP: Bernard Hermant
Video Production: Who Killed Joe
Director: Koen Van Sande
Executive Producer: David Vermander
Photographer: Klaarke Meert
Radio Production: Sonhouse
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]