DDB en Studio Brussel staan samen achter het goede doel

‘Iedereen zorgt voor iedereen’: ook voor deze editie van ‘De Warmste Week’ laat Studio Brussel niemand in de steek. Meer dan 1.000 goede doelen krijgen een duwtje in de rug. Om Vlaanderen warm te maken voor de grote apotheose, de week voor kerst , bedacht DDB Brussels samen met Studio Brussel twee integere televisiespots, print, radio en een outdoor-campagne.
DDB Brussels pakt voor ‘De Warmste Week’ ook dit jaar uit met een integere campagne, waarin op zoek werd gegaan naar de ultieme vorm van solidariteit. Meer dan 1.000 goede doelen worden deze editie in de kijker gezet. Zowel grote als kleine vzw’s die zich inzetten voor mensen die het nodig hebben en daarbij zonder enige moeite eigenbelang aan de kant zetten. DDB goot deze uiterst mooie vorm van solidariteit in twee krachtige tv-spots. De creatie omvat een groep mensen die zich achter een goed doel scharen: met als oproep 'ga ook achter 1 van de meer dan 1.000 goede doelen staan'.
Thalita droomt ervan om balletdanseres te worden, maar haar alleenstaande mama heeft het financieel niet makkelijk. Gelukkig organiseert het dansklasje van balletschool 'Ballet Workout' een dansoptreden om geld in te zamelen voor organisaties die zich inzetten tegen armoede. Philippe verloor zijn onderbeen na een arbeidsongeval, maar doet nu fanatiek aan rolstoelbasketbal. Hij krijgt steun van enkele medesporters die zich inzetten voor organisaties die mensen met een handicap helpen om te (blijven) sporten. Het laatste portret, dat enkel in print zal te zien zijn, is Karen. Zij overwon borstkanker en kreeg een duwtje in de rug van een groep vrouwen die zich inzetten voor mensen met kanker.
Het campagnebeeld en de outdoor-campagne werden gecreëerd door fotograaf Kurt Stallaert. De regie van de spots is het werk van Raf Reyntjens. Tijdens ‘De Warmste Week’ worden opnieuw overal in Vlaanderen massaal veel acties voor het goede doel opgezet. De komende weken volgt daarover meer.
https://vimeo.com/242201041
https://vimeo.com/242200494
Credits:
Clients: Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer
Brand: Studio Brussel
Campaign: Music For Life
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Odin Saillé, Peter Ampe
Creative team : Antoinette Ribas, Gregory Ginterdaele
Copy NL: Bart van Goethem
Accountmanagement: Francis Lippens, Romy Vierhouten, Margaux Mariens
Tv-producer: Brigitte Verduyckt
Production: Geronimo
Director: Raf Reyntjens
Photograph: Kurt Stallaert
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]