DDB en Volkswagen hebben een SUV voor iedereen

Crea / News

Met het autosalon in zicht wil Volkswagen de mensen nog even duidelijk maken hoe uitgebreid zijn SUV-aanbod is. Daarom creëerde DDB een copycampagne die letterlijk aantoont dat iedereen een Volkswagen-SUV vindt die bij hem past. 

In verschillende advertenties zien we telkens hoe twee modellen met elkaar worden vergeleken op basis van wie achter het stuur zit. Zo is er bijvoorbeeld een T-Roc voor de mama en de ruimere Tiguan Allspace voor de plusmama en haar nieuw samengesteld gezin. Ook voor de lancering van de nieuwe ‘Star Wars’-film werd een passende advertentie bedacht. De campagne loopt via krantenadvertenties, bannering, pre-rolls, inReads en social media.

Credits
Client Contact: Filip Vanrietvelde, Cathy Claes
CD: Kwint De Meyer, Naïm Baddich
Creation: Jan Schoofs & Jonas Caluwé
Copy FR: Pierre Urbaniak
Strategy: Dieter Riemaeker, Nick Moors
Account management: Silvie Erzeel, Quentin Maryns, Laurien Engels
Design & Development: Patrick Downie, Sven Verfaille, Naomi Vrydaghs
DTP & Retouches: Benjamin Hiffe
Production banners: Big Smile
Post-production TV/Cinema: Lovo
Music TV/Cinema: Raygun
Media: Mediacom/Space