DDB geselecteerd met leeg bord en middelvinger

In het kader van de De Standaard Solidariteitsprijs selecteerden de vakjury twee advertenties van DDB. De geselecteerde creaties werden gemaakt voor VBBB en de Voedselbanken.
DDB creëerde twee opvallende krantenadvertenties die op een verrassende manier in interactie gaan met de lezer. Voor de Vereniging Begeleiding en Bevordering van Borstvoeding (VBBB) werd er bewust een al dan niet bewuste middelvinger opgestoken naar het feit dat moeders die borstvoeding geven nog steeds vaak veroordeeld en gestigmatiseerd worden.
Het ontnuchterende feit dat bijna 180.000 Belgen het afgelopen jaar voedselhulp nodig hadden, werd voor de Belgische Federatie van Voedselbanken op een sobere maar intrigerende manier geserveerd in de vorm van een QR-code op een leeg bord. Door ze te scannen, kon het bord voor een kleine bijdrage gevuld worden.
Lezers kunnen vanaf 18 augustus hun stem uitbrengen op hun favoriete advertentie via de website van De Standaard. De winnaar wordt begin september bekend gemaakt.
Credits
Client Contact Voedselbanken: Peter Van Bossuyt, Jozef Mottar
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Gaël Fouquet
Digital Development: MAKE
Digital Account Management: Eline Rasson
Client Contact VBBB: Els Flie
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Simon Detournay, Célestin Metens
Account Management: Lore Desmet
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]