DDB geselecteerd met leeg bord en middelvinger
In het kader van de De Standaard Solidariteitsprijs selecteerden de vakjury twee advertenties van DDB. De geselecteerde creaties werden gemaakt voor VBBB en de Voedselbanken.
DDB creëerde twee opvallende krantenadvertenties die op een verrassende manier in interactie gaan met de lezer. Voor de Vereniging Begeleiding en Bevordering van Borstvoeding (VBBB) werd er bewust een al dan niet bewuste middelvinger opgestoken naar het feit dat moeders die borstvoeding geven nog steeds vaak veroordeeld en gestigmatiseerd worden.
Het ontnuchterende feit dat bijna 180.000 Belgen het afgelopen jaar voedselhulp nodig hadden, werd voor de Belgische Federatie van Voedselbanken op een sobere maar intrigerende manier geserveerd in de vorm van een QR-code op een leeg bord. Door ze te scannen, kon het bord voor een kleine bijdrage gevuld worden.
Lezers kunnen vanaf 18 augustus hun stem uitbrengen op hun favoriete advertentie via de website van De Standaard. De winnaar wordt begin september bekend gemaakt.
Credits
Client Contact Voedselbanken: Peter Van Bossuyt, Jozef Mottar
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Gaël Fouquet
Digital Development: MAKE
Digital Account Management: Eline Rasson
Client Contact VBBB: Els Flie
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Simon Detournay, Célestin Metens
Account Management: Lore Desmet
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]