Hij is niet meer. Onze lonesome Zorro, onze solo gigolo. Arno, le plus beau. En dat is een enorm gemis. Niet alleen voor het Belgisch muzieklandschap en de fans, maar minstens zozeer voor iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks met kanker te maken krijgt. Want Arno was niet alleen een boegbeeld voor muziekliefhebbers. Ook hoe hij met z’n ziekte omging getuigde van een enorme waardigheid en sterkte. Toen Kom op tegen Kanker hem in april vorig bezocht in het ziekenhuis was hij duidelijk: “Gisteren is dood, aan morgen denk ik niet, alleen vandaag telt. […] Elke dag die erbij komt, omarm ik. Mensen in mijn omgeving, mijn zonen, mijn vriendin, mijn vrienden, de leden van mijn band hebben veel meer afgezien van mijn ziekte en de behandeling dan ikzelf.” Hij wilde leven en dat betekende optreden. Tot het laatste moment. En dat heeft hij gedaan. Zélfs tijdens zijn chemobehandeling.
Het spreekt dan ook vanzelf dat een eerbetoon meer dan op zijn plaats is. Daarom creëerde DDB voor Kom op tegen Kanker een hommage die gebaseerd werd op songtitels van Arno. Ze werd op 5 mei 2022 gepubliceerd in een speciale editie van Knack Focus, waarvan de opbrengst geschonken wordt aan Kom op tegen Kanker.
Credits:
Client: Annemie Lemahieu, Mireille Van Ransbeeck
Creative Director: Kwint De Meyer
Art Director: James Gambrill
Copywriter NL: Jan Schraeyen
Copywriter FR: Célestin Metens
Account Director: Soraya Hellara
Jr. Account Executive: Luana Leotta
DTP: Patti Secci
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]