DDB laat Lichtpuntjes schitteren voor Kom op tegen Kanker

Crea / News

De voorbije jaren kon je een Lichtpuntje kopen om Kom op tegen Kanker te steunen. En dat is dit jaar niet anders. Met de opbrengst ervan worden zorgprojecten gefinancierd, maar een Lichtpuntje betekent meer dan enkel dat. In de campagne van DDB wordt de emotionele kracht ervan in de kijker gezet.

Deze editie van ‘Lichtpuntjes tegen kanker’ is al de derde en bouwt verder op de voorgaande campagnes. Opnieuw duiken we in de hoopvolle, maar ook ontroerende verhalen van Goedele, Aline en Eric. Deze keer ontdekken we waarom hun familie en vrienden voor hen een Lichtpuntje laten schitteren. Want een Lichtpuntje betekent meer dan louter financiële steun, het is hoop, warmte, steun en troost. En net daarom zijn Lichtpuntjes zo belangrijk.

Kanker verloopt op verschillende manieren. Ook dat wordt in de campagne benadrukt. Zoals Goedele, die kanker het nakijken gaf en Eric, van wie we helaas afscheid hebben moeten nemen. Door echte verhalen te tonen, wil Kom op tegen de Kanker de nood aan steun nog meer in de verf zetten. Ook in radio weerklinkt de oproep om over heel Vlaanderen een Lichtpuntje aan een dierbare op te dragen. Koop dus zeker en vast een Lichtpuntje en laat iedereen weten voor wie het schijnt.

De campagne wordt dit jaar mee ondersteund door de VRT. In een dagelijkse show op Eén getuigen verschillende mensen over hun ervaring met kanker, in wat of waar ze hoop, troost en steun vinden en nog zo veel meer. Op 24 februari volgt op Eén de apotheose van de campagne, want dan wordt het grootste lichtpunt tegen kanker ontstoken. Naast ‘Lichtpuntjes tegen kanker’ staat DDB ook in voor de campagnes #WhatTheSmoke, #RIProken en Dag tegen Kanker.

Credits

Client: Kom op tegen Kanker 
Client Contact: Anke Berckmans, Marina Van den Nauweland 
CD: Kwint De Meyer 
Art Director: Jannis Min Jou 
Copywriter: Thomas De Boeck 
Strategy: Fiona Boyle, Margot Dedrijvere 
Account Management: Eline Rasson, Anna Herbosch, Lore Desmet
Production Company: MAKE
DOP: Bas Van Hoof
Redacteur: Marco Bellusci
Sound: Vincent Struelens
Producer: Elien De Brouwer
Postproducer: Sofie Gebruers
Offline & Online: Nabil El Hajjouti
Colorgrader: Joost Vankerckhove
Soundmix: Jan Pollet
VO: Filip Peeters