DDB maakt de kast leeg voor Opnieuw & Co

Crea / News

We hebben allemaal kleren in onze kast liggen die we niet meer dragen. Jij kan er niks meer mee doen, maar iemand anders misschien wel. Daarom creëerde DDB voor Opnieuw & Co een advertentie die knipoogt naar een bekend kledingmerk, ten behoeve van De Standaard Solidariteitsprijs.

Het concept: laat je oude kleren dus niet te lang in de kast liggen, schenk ze liever aan Opnieuw & Co. Zo maak je niet alleen iemand anders blij, je verkleint ook de afvalberg én geeft kansen aan mensen die ze nodig hebben. Want het sorteren, prijzen en verkopen van de ingezamelde goederen gebeurt door mensen die moeilijk aan de slag geraken op de reguliere arbeidsmarkt. De spullen bij Opnieuw & Co zijn dus veel meer dan tweedehands. 

Meer informatie op opnieuwenco.be.

Credits:
Client: Opnieuw & Co
Client contact: Elisabeth Vermeulen
Agency: DDB Brussels
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Jonas Caluwé, Jan Schoofs
Strategy: Jan Lammens
Account Management: Silvie Erzeel, Sofie Hoorens
Design: Céline Godaert
Retouching: The Living Room