De Standaard blijft solidair

Media / News

Ook in 2020 is er een editie van De Standaard Solidariteitsprijs. Voor de zeventiende keer op een rij nodigt De Standaard alle non-profitorganisaties en creatieve breinen uit om hun stopping power en scherpe copy op de lezers van de krant los te laten. Zo geven ze goede doelen de kans hun boodschap kracht bij te zetten.

Als extra bovenop het gebruikelijke concept nodigt de krant dit jaar ook de kunst- en cultuursector uit om mee te doen. Zo wil men het cultuurleven als broodnodige zuurstof in een maatschappij in crisis een hart onder de riem steken. De krant vraagt om met de boodschap die de advertentie bevat, het belang en de kracht van kunst en creativiteit in deze tijden te onderstrepen: "Laat jullie creativiteit de vrije loop, al dan niet samen met een reclamebureau (dit is geen voorwaarde om mee te doen, wel een optie)." De krant vraagt dit jaar expliciet dat de inhoud van de advertentie over het belang en de kracht van kunst en cultuur in deze tijden gaat, verteld vanuit de deelnemende organisatie of kunstvorm. Dus geen advertenties die gaan over de programmatie van het komende seizoen of een specifieke voorstelling.

Deelnemers maken kans op 1 van de 30 gratis advertenties op de achterkant van de krant tijdens de zomermaanden. Na de voorpagina is dit de meest prominente plaats. Uit deze lange reeks worden begin september voor deze XL-editie twee winnaars gekozen door het publiek en twee door de vakjury. Elke winnaar krijgt twee gratis paginagrote advertenties in onze krant, op te nemen in het jaar na de toekenning van de prijs en vrij in te vullen door de winnende organisaties. Aanmelden tot deelname kan tot en met dinsdag 30 juni.