DDB maakt muziek met IKEA


Communication / Crea / News

ddbDDB Brussels bedacht een nieuwe campagne voor IKEA met als briefing: onze keukens zijn ‘lifeproof’. Daarop ging DDB op zoek naar een manier om de kwaliteit van de IKEA-keukens te testen. Het resultaat: “The Sound Of Kitchen”, het eerste housenummer gecreëerd door een keuken te laten afzien.
« Een IKEA-keuken kan tegen een stootje, » dat bewees de beloftevolle Brusselse artiest en producer Stereoclip door er muziek op te maken. Hij gebruikte een IKEA-keuken om er een elektronische dansplaat mee te componeren. Stereoclip experimenteerde twee weken lang met een IKEA-keuken om er de beste sounds uit te krijgen. Als klap op de vuurpijl herhaalde hij zijn werk ook live tijdens een 40 minuten durende set in het Vaudeville-theater in Brussel. Weliswaar voor een select publiek, uitgenodigd door IKEA op basis van surfgedrag op hun website. De campagne, in samenwerking met DIGIZIK, werd ondersteund door een heuse muziekclip, een making of-video van het experiment, pre rolls, radio en social content.

Credits:
Campaign: Faites souffrir nos cuisines / Laat onze keukens afzien.
Client: IKEA Belgium
Contacts: Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency: DDB Brussel
Creative Directors: Peter Ampe & Odin Saillé
Creation: Frederic Zouag & Nicolas Gaspart
Strategy: Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account team: Francis Lippens,  Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
PR – Press Coordinator: Kenn Van Lijsebeth
RTV Producer : Brigitte Verduyckt
Music & production company: DIGIZIK
Music artist: Stereoclip
Producers: François Charles, Kim Vanderhaeghen
Director: Brice VDH
DOP: Cyprien Delire
Radio production: Sonicville
Event company: DDMC