DDB 'nie normaal' griezelig voor Bellewaerde

Crea / News

Van 22 tot en met 6 november transformeert Bellewaerde Park in één groot griezelpark voor het hele gezin. Van geestige trolletjes en een kindvriendelijke ‘trick or treat’-tocht, tot lugubere spookhuizen, huiveringwekkende attracties en spectaculaire illusie-shows … de hele familie kan naar hartenlust rillen en gillen tijdens Halloween in Bellewaerde. In lijn met de transformatie die het park ondergaat, gaf DDB voor de bijhorende campagne een gruwelijk leuke draai aan de radiospot en keyvisual. De bestaande radiospot waarin Uberdope de raps voorziet, is voor de gelegenheid bezeten door een demon die onverwachts opduikt en de keyvisual pakt uit met een niet zo alledaags gezin. Tenzij je afgeknaagde botten, drinkbare hersenen, spinnenhanden en tegelmonsters helemaal normaal vindt.

Om het griezelplezier nog te vergroten werden de illustraties uit de keyvisual omgezet in Instagramstickers zodat iedereen zich van zijn of haar bangelijkst leuke kant kan laten zien.

Credits

Client: Bellewaerde, Filip Van Dorpe, Tina Taillieu

Creative Director: Kwint De Meyer

Art Director: Simon Detournay

Copywriter: Célestin Metens

Copywriter NL: Jan Schraeyen, Astrid Van Breuseghem

Design: Gael Fouquet

Strategy: Marie Geens

Connection Planner: Fiona Boyle

Accounts: Soraya Hellara, Anna Herbosch

Production: MAKE

Producer: Elly Laureys, Lauranne Van Der Heyden

Photography: The Pickles

Sound Engineer: Gwenn Nicolay

Voice FR: Martin Spinhayer

Voice NL: Peter Van de Velde

Artist FR: MVNSI

Artist NL: Uberdope