DDB wint prestigieuze contentprijs in Nederland

ddb logo

Awards / News

ddb
(update 20.11 18:30) DDB Brussels heeft goud behaald op de prestigieuze Grandprix Content marketinguitreiking, de Nederlandse awardshow die jaarlijkse de beste content marketing-cases en de beste content producties bekroont in Nederland en België. De Grand Prix bestaat uit onderscheidingen voor de meest succesvolle strategieën en uitblinkende producties. De prijs sleepte het reclamebureau, samen met Base en producent Wenneker.be, in de wacht met haar campagne 'Back to Base', waarin de avontuurlijke Gideon een week overleefde in het Nationaal park Hoge Kempen met enkel zijn smartphone en een solar charger op zak. Doelstelling daarvan was de kwaliteit van het 4G-netwerk van de operator aantonen. DDB Brussels investeerde daarbij fors in zijn contentafdeling en dat werpt meteen zijn vruchten af, want na de eerdere bekroning op de Mixx Awards krijgt DDB’s aanpak om geïntegreerde digitale content te produceren nu dus ook mooie woorden in Nederland. Het communicatiebureau wil nu verder inzetten op content en laat daarbij strategische en creatieve teams samenwerken met contentwriters om campagnes te bedenken en te realiseren.

Maar ook in de vaktechnische domeinen, waar telkens één winnaar en een twee-tal nominaties werden bekroond, maakten de Belgen een goede indruk: met twee winnaars in de categorieën Beste Vernieuwing (voor Bits of Love met UZ Brussel) en Beste PR Strategie binnen een Content Marketing Strategie (voor The Fat Lady met Stad Gent). En vier nominaties, die het mooie Belgische palmares aanvullen: twee voor Gicom met Delhaize in de categorieën Beste Online Magazine en Beste Magazine Crossmediaal, en twee voor The Fat Lady met CM in de categorieën Beste Analytics en Beste Gebruik Fotografie.
Het overzicht van de Belgische winnaars:
  • GOLD AWARD in de categorie BtoC: Back to BASE voor BASE door DDB
  • WINNAAR in de categorie Beste Vernieuwing: UZ Brussel blikt vooruit en kijkt terug voor UZ Brussel door BITS OF LOVE
  • WINNAAR in de categorie PR binnen CM Strategie: Ruimte voor Gent voor Stad Gent door THE FAT LADY
  • NOMINATIE in de categorie Online Magazine: Delhaize Magazine voor Delhaize door GICOM
  • NOMINATIE in de categorie Beste Magazine Crossmediaal: Delhaize Magazine voor Delhaize door GICOM
  • NOMINATIE in de categorie Beste Gebruik Fotografie: çava voor CM door THE FAT LADY
  • NOMINATIE in de categorie Beste Analytics: çava voor CM door THE FAT LADY