De 5 marketingboeken op uw leeslijst voor de zomer

Marketing / News

Een boek lezen is één van onze favoriete manieren om te ontspannen tijdens de zomer en wat gas terug te nemen. Wil je van je vrije tijd gebruik maken om je bij te spijkeren over de trends in de marketingsector? Dan is de BAM-lijst met marketingboeken ideaal voor jou. Net omdat elk van deze boeken door BAM verkozen werd tot Marketing Book of the Month.

De toekomst is terug – Fons Van Dyck

De toekomst is terug van Fons Van Dyck werd in februari verkozen tot Marketing Book of the Month. Het werk richt zich tot iedereen die wil weten wat de toekomst in petto heeft en legt de nodige historische verbanden om de evoluties goed te begrijpen. Tegelijk is het boek een handleiding om het doemdenken achterwege te laten en het positieve te laten zegevieren. Waarmee de Master Marketer van 2009 ook merken en marketeers aanspreekt en een spiegel voorhoudt. 

Kan ik dat nog wel zeggen? – Taha Riani

Kan ik dat nog wel zeggen? Waarom ik me ongemakkelijk voel bij inclusie. Dat zijn de titel en de ondertitel van het boek van Taha Riani. Het werk is lezenswaardig voor íédereen, maar bij uitstek voor communicatieprofessionals en marketeers. Aangezien de impact van woorden en reclameboodschappen erg groot kan zijn, verdienen diversiteit en inclusie bijzonder veel aandacht. 

Generation ZAlpha – Maarten Leyts

Met Generation ZAlpha schreef Maarten Leyts (Trendwolves) een nuttige gids over de door de pandemie gevormde microgeneratie van kinderen geboren tussen 2008 en 2013. Omdat het werk ook marketeers helpt bij het connecteren met deze unieke doelgroep op het grensvlak tussen Gen Z en Gen Alpha, beloonde BAM het boek in april met de titel Marketing Book of the Month. 

The Virtual Economy – Jemery Denisty & Dado Van Peteghem

In mei was The Virtual Economy – A guide for leaders to thrive in the 3rd age of the internet – van Jeremy Denisty en Dado Van Peteghem het BAM Marketing Book of the Month.

De Ritchie Story – Jan Verlinden

De Ritchie Story, het Marketing Book of the Month in juni, is het verhaal van een lokaal limonademerk dat eind jaren ‘70 van de markt verdween, maar in 2016 een herlancering kende die we vandaag als bijzonder succesvol mogen omschrijven. Met dank aan ‘Chief Lemonade Maker’ Jan Verlinden, die zijn ervaring als marketeer in de strijd gooide om de trots van zijn familie terug op de kaart te zetten.