Kerstmis. Een heerlijke periode van rijkgevulde tafels en geschenken. Maar helaas, niet iedereen keek uit naar deze winterdagen. Anno 2023 hebben maar liefst 210.000 landgenoten geen geld voor een kerstmaal. 15% daarvan zijn kinderen, dat is bijna 1 op 6. Deze gezinnen leven van factuur naar factuur. De Belgische Federatie van Voedselbanken laat hen niet in de kou staan en nodigde hen, naar jaarlijkse gewoonte, uit aan de langste kersttafel van het land. Een jaarlijks initiatief dat Belgen oproept een donatie te doen om zo per gift een extra bord aan tafel te kunnen zetten voor mensen die het moeilijker hebben. Een oproep die Content Makers, onderdeel van Propaganda Group, kracht bijzet met een digitale contentcampagne en blogreeks.
Met het ontwerpen van een tweetalige (Nederlands & Frans) digitale contentcampagne op Facebook en Instagram trachtte men een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Het campagnebeeld is een typisch tafereel van een bord op de kersttafel, mooi gedekt en met geschenkjes ernaast. “Herkenbaar, maar eens zo pijnlijk voor mensen die dit niet kunnen met de middelen die ze hebben," vertelt Joke Van Damme, projectmanager bij Content Makers. De beelden worden ondersteund door activerende copy voorzien van cijfers over armoede in België. “Zoals het feit dat 1 op 5 van de mensen in armoede, kinderen jonger dan 14 zijn. Zij hebben geen geld voor een kerstmaal. Misschien shockerend, maar de meeste Belgen zijn zich hier helemaal niet van bewust."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]