'De beste dingen ontstaan natuurlijk' bij Bru (en Happiness)

Crea / News

BRU, het licht-sprankelend, lokale water en de ideale partner bij fine dining gaat een nieuwe fase in. Verderbouwend op de bekende claim ‘Eet lokaal. Drink lokaal.’, zet het merk een evolutie in van zijn merkplatform. Zo wil het verder benadrukken wat dit lokale water zo uniek maakt: het feit dat het natuurlijk bruisend uit de Belgische bron in Stoumont komt. Hiervoor vertrekt het merk vanuit een inzicht dat uit het leven gegrepen is: namelijk dat de beste momenten in het leven, wanneer we ons het meest verbonden voelen met anderen, ongeforceerd en spontaan ontstaan. Melanie Decelle, Marketing Director Spadel:  “BRU-water is uniek: het is een van de weinige natuurlijke mineraalwaters in Europa die bruisend ontspringen aan hun bron. Met deze campagne willen we deze unieke intrinsieke kwaliteit verbinden met zijn echte sociale missie: mensen bijeenbrengen rond de tafel, tijdens échte, gezellige momenten. We vertrokken vanuit een inzicht dat zowel op ons water als op ons leven van toepassing is: de beste dingen gebeuren vaak natuurlijk, vanzelf. Deze campagne is duidelijk toekomstgericht. Ze benadrukt de verjonging van het merk, maar ze is vooral heel coherent met het DNA van BRU: authenticiteit, natuurlijkheid en het lokale. Daarom hebben we er ook een erezaak van gemaakt om voor deze campagne enkel met lokale partners te werken: ons creatief bureau Happiness, natuurlijk, regisseur Lieven Van Baelen, productiehuis Czar en de plek waar we gefilmd hebben: het Brusselse restaurant Canapé, dat als partner van BRU de sfeer van ons merk helemaal vat. En ook voor de soundtrack werkten we met lokaal talent. Meskerem Mees’ muziek pas perfect bij ons merkimago: oprecht en levensecht… met zelfs een vleugje magie erbij."

CREDITS

Client: Spadel

Contacts: Mélanie Decelle, Sandrine Blin, Aline Van Goethem

Agency: Happiness

Executive Creative Management: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Creative Director: Katrien Bottez

Concept Providers: Tom Berth, Geert De Rocker

Strategic Director: Frans Cuypers

Business Director: Mattias Vermeire, Pascal Kemajou

Account team: Camille Martin-Schmets

Head of Design: Dries Lauwers

Head of Production: Bart Vande Maele

Creative Producer: Dominique van Doormaal

Producer: Dominique Turnbull

Production house: Czar.be

Director: Lieven Van Baelen

Music : Meskerem Mees

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producer Czar: Lander Engels

DOP: Grimm Vandekerckhove

Art Director Czar: Mo Ayada

Foodstylist: Sofie Noyen

Editor Czar: Martin Leroy

Grading: Kene Illegems

VFX: Flow Postproduction

Post Producer Czar: Bieke De Keersmaecker

Mix: Gregory Caron

Head of Motion: Remke Faber

Motion Designer: Karlien Huygels

Photographer: Gregor Collienne

Retouching: Yelle Vandenbruaene

Sound studio: Sonhouse

Media agency: Space