Met 'Het Stambos' lanceert Famous zijn tweede campagne voor Ketnet. Deze keer creëerden ze een digitaal platform waarmee kinderen de generatie van hun grootouders kunnen ontdekken, onder de vorm van een bos vol stambomen. Op die manier hoopt de jeugdzender de band tussen kinderen en hun grootouders te versterken, en bovendien is het een plezante manier om generatieverschillen te ontdekken en te leren begrijpen.
"Het Stambos is een digitaal bos vol stambomen", verduidelijkt Laurent Dochy, digital creative director bij Famous. "Maar het zijn natuurlijk geen klassieke stambomen. Je kan je boom alleen maar samenstellen met je oma of opa. Op die manier ontdek je elkaars leefwereld aan de hand van een aantal thema’s zoals muziek, televisie, eten… Wat het extra interessant maakt, is dat we een interactieve ervaring hebben gecreëerd met als resultaat een real life interactie tussen kinderen en hun grootouders. Een prachtig voorbeeld van hoe de lijnen tussen digital en het echte leven compleet vervaagd zijn en hoe je daar als merk authentieke en slimme ideeën rond kan bouwen."
Het platform, dat als vaste gezichten Ketnet-wrapster Sarah Mouhamou en acteur Marijn De Valck heeft, werd maandag gelanceerd op stambos.ketnet.be. De illustraties zijn van de hand van Mark Borgions. Daarnaast bestaat de campagne ook uit een videoclip, een lied en een televisiespot.
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]