Het bijzondere aan de Belgische markt, in vergelijking met de andere Europese landen, is de aanwezigheid van één overheersende speler. Kinepolis heeft ongeveer 50% van het marktaandeel in handen. Enkele exploitanten verdelen de rest van de koek onder elkaar: UGC ongeveer 13%, Cinéscoop 12%, Cinépointcom 10%. De rest wordt verdeeld onder andere spelers onder wie Imagix en Utopolis. De zaaluitbaters hebben het goed. Het aantal bezoekers steeg immers van 22.300.000 in 2010 tot 22.8000.000 in 2011. Dat is een stijging van 5% (10,7% in Wallonië, 5,2% in Brussel en -0,4% in Vlaanderen). Ook de inkomsten uit reclame zijn gegroeid met +20%.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]