In het begin van de zomer kwam de leden van de expertjury Best of OOH voor de tweede keer in 2024 samen. Hun doel? De beste OOH-campagnes selecteren en zo de markt inspireren. Het resultaat? Negen publicaties en drie bekroningen. Die bekroningen waren deze keer voor Coca-Cola, Carrefour en Samsung.
Het objectief van de Best of OOH is de kwaliteiten van de verschillende touchpoints van OOH-media tonen. Precies om die reden boog de expertenjury Best of OOH zich deze zomer over de ingezonden cases.
De jury bestaat uit media-experten uit alle segmenten van de communicatiesector, adverteerders, media en regies en strategen uit gespecialiseerde mediabureaus: Perrine De Keyzer (Proximus), Lolita Swanet (Shell), Catherine Closset (ex-Stellantis), Danny Nijs (Nissan United), Jos Van Campenhout (Billups), Katrien Ickx (GroupM), Inge De Baets (Lijncom), Harold Masquelier (JCDecaux), Olivier Fey (Mediafield), Max Brouns (UMA), Catherine Ducamp (BNP Paribas Fortis), Céline Smidts (Ikea), Natacha Pierard (Carrefour), Gert Delgouffe (Clear Channel), Kristof Van Goethem (Guidooh) en Saskia Vanhaelen (Rapport).
Streng maar rechtvaardig beoordeelde de jury de ingezonden cases, wat leidde tot negen publicaties en drie bekroningen. Onder de gepubliceerde cases een aantal klinkende namen, zoals Adidas, Martini, Netflix, Lidl, BMW, Disney+, Be-Kind, Nestlé en Westtoer.
Coca-Cola transformeerde station Antwerpen Centraal tot een indrukwekkende mini voetbalarena met een interactieve photobooth en een gigantische frigo vol verfrissende drankjes. “Een zeer complete actie en het toonbeeld van innovatie,” aldus de jury.
Met het oog op het EK zette Carrefour haar band met de Rode Duivels extra in de kijker in stations Brussel Zuid en Antwerpen Centraal. Ze creëerden een sterk engagement bij fans door niet enkel hun steun voor het team maar voor het hele land te tonen. “Gecombineerd met een wedstrijd zorgt Carrefour voor een zeer complete campagne. Het activatie-element zorgt voor extra dynamiek,” klinkt het bij de jury.
Een indrukwekkende stickercampagne gecombineerd met digitale schermen in de buurt van grote shoppingcenters vormde voor Samsung de ideale manier om de nieuwe Samsung S24 en GALAXY AI technologie in de kijker te zetten.