Wat doet het met een mens om een hele zomer lang te leven op de festivals? Dat is het uitgangspunt van het nieuwe experiment dat DDB bedacht voor Studio Brussel. Proefkonijn van dienst is Bouba Kalala, bekend van De Mol, die voortaan als Festivolhouder door het leven gaat. "Het gaat hard zijn, maar ik zie het volledig zitten", reageert hij.
Moddergevechten, moshpits, ravioli uit blik, slapeloze nachten, slechte dansmoves en nieuwe vrienden... de festivals zijn intense gebeurtenissen met heel wat toffe maar ook minder toffe kantjes. En die zal de Festivolhouder een hele zomer lang mogen ervaren en documenteren.
Dat het experiment een serieuze beproeving wordt, beseft de Festivolhouder maar al te goed. Net daarom wordt hij ook begeleid door dokters. Ook Bouba zelf is zich intussen volop aan het voorbereiden. “Ik onderzoek bijvoorbeeld wat ik waar kan eten, zodat ik geen 100 dagen op frieten en bier moet leven. (lacht) Ik denk niet dat dit al eerder is gebeurd. Ik ben benieuwd welke evolutie mijn lichaam tijdens die 100 dagen gaat doormaken en hoe ik er op het einde zal uitzien. (lacht) Maar ik heb er in elk geval heel veel zin in.“
De campagne zet Studio Brussel opnieuw neer als de festivalzender bij uitstek. De lancering gebeurt via PR, print en een tv-spot waarin bekende experts hun mening over het experiment geven.
De belevenissen van de Festivolhouder zijn 24/7 te volgen via de Instagram Stories van Studio Brussel, die overgenomen worden door Bouba himself, én via de tweewekelijkse recaps op de StuBru-Facebookpagina.
Credits:
Klant: Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer
Creative directors: Odin Saillé, Peter Ampe
Creative team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé
Account team: Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Romy Vierhouten
TV Producer: Brigitte Verduyckt
PR: Kenn Van Lijsebeth
Productiehuis: The Breakfast Club
Regisseur: Kurt De Leijer
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]