‘De Festivolhouder’: een experiment van DDB en Studio Brussel

Crea / News

stubruWat doet het met een mens om een hele zomer lang te leven op de festivals? Dat is het uitgangspunt van het nieuwe experiment dat DDB bedacht voor Studio Brussel. Proefkonijn van dienst is Bouba Kalala, bekend van De Mol, die voortaan als Festivolhouder door het leven gaat. "Het gaat hard zijn, maar ik zie het volledig zitten", reageert hij. 

Moddergevechten, moshpits, ravioli uit blik, slapeloze nachten, slechte dansmoves en nieuwe vrienden... de festivals zijn intense gebeurtenissen met heel wat toffe maar ook minder toffe kantjes. En die zal de Festivolhouder een hele zomer lang mogen ervaren en documenteren.

Dat het experiment een serieuze beproeving wordt, beseft de Festivolhouder maar al te goed. Net daarom wordt hij ook begeleid door dokters. Ook Bouba zelf is zich intussen volop aan het voorbereiden. “Ik onderzoek bijvoorbeeld wat ik waar kan eten, zodat ik geen 100 dagen op frieten en bier moet leven. (lacht) Ik denk niet dat dit al eerder is gebeurd. Ik ben benieuwd welke evolutie mijn lichaam tijdens die 100 dagen gaat doormaken en hoe ik er op het einde zal uitzien. (lacht) Maar ik heb er in elk geval heel veel zin in.“

De campagne zet Studio Brussel opnieuw neer als de festivalzender bij uitstek. De lancering gebeurt via PR, print en een tv-spot waarin bekende experts hun mening over het experiment geven. 

De belevenissen van de Festivolhouder zijn 24/7 te volgen via de Instagram Stories van Studio Brussel, die overgenomen worden door Bouba himself, én via de tweewekelijkse recaps op de StuBru-Facebookpagina.

 

Credits:

Klant: Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer

Creative directors: Odin Saillé, Peter Ampe

Creative team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé

Account team: Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Romy Vierhouten

TV Producer: Brigitte Verduyckt

PR: Kenn Van Lijsebeth

Productiehuis: The Breakfast Club

Regisseur: Kurt De Leijer