De finalisten van StuMPA 2025 zijn...

De finalisten van Student Magazine Print Awards 2025 (StuMPA) zijn bekend. Dit jaar vallen de studenten van Saint-Luc Brussel bijzonder op, met maar liefst zes geselecteerde projecten voor de finale. Ze worden op de voet gevolgd door HelHa, met vijf finalisten, en LUCA School of Arts Gent, waar drie studenten in de running zijn. De scholen Saint-Luc Luik, KDG Antwerpen en Le 75 hebben elk twee studenten in de finale, terwijl PXL Mad één plek heeft bemachtigd in de laatste selectieronde.
Van de 116 ingediende projecten van deze zeven scholen werden er slechts 20 geselecteerd voor de laatste fase. Op 4 april krijgen de finalisten de kans om hun werk te verdedigen voor een jury van professionals.
De winnaars van Gold en Silver krijgen de kans om in juni de Cannes Lions bij te wonen, terwijl de Bronze-winnaars worden uitgenodigd voor het gala van de Creative Belgium Awards. Daarnaast kan de jury naar eigen inzicht een Craft Award toekennen.
De jury, onder leiding van Marine Dehossay (Pub), bestaat uit experts uit verschillende sectoren, waaronder Liana Picard (D'Ieteren), Olivier Van der Stede (Bold & Pepper), Florent Diverchy (Produpress), Els Menten (PXL Mad), Xavier Zinzen (Saint-Luc Luik), Damien Lemaire (MM), Marie-Laure Cliquennois (Seconfloor), Katrien Potters (Happiness), Harold Veldekens (The Little Voice) en Sam De Win (iO).
"Dit jaar is bijzonder: de studenten hebben hun grenzen verlegd en een uitzonderlijk creatief niveau bereikt. Hun ideeën zijn gedurfder en vernieuwender dan in vorige edities, met een verfijnde uitvoering. Ze hebben zich volledig ingezet en getoond dat ze over een groot professionalisme beschikken. Ik ben benieuwd wie de grote winnaars zullen zijn," zegt Marine Dehossay.
StuMPA heeft als doel de interesse van jonge creatieven – studenten uit het tweede en laatste jaar van Belgische kunsthogescholen – in magazinepers te stimuleren. Het is essentieel dat zij de waarde van dit medium erkennen en het beschouwen als een betrouwbare bron van informatie binnen merkcommunicatie.
Binnen de briefing moeten de studenten op een creatieve manier werken met en rond een magazine dat lid is van WE MEDIA, waarbij ze alle sterke punten van het medium benutten. Ook de digitale mogelijkheden mogen worden ingezet om hun concept verder te versterken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]