De first hugs van Happiness, Canon, Lieve Blancquaert en Eén

Crea / News

Een nieuwe campagne, die enkel nu kon worden gemaakt: de 'first hugs' van Happiness voor Canon, met de medewerking van fotografe en Canon-ambassadrice Lieve Blancquaert: #FirstHugs.

Knuffelen. Het is een handeling die we altijd als normaal beschouwden. Tot het niet langer normaal was. Wekenlang mochten we onze geliefden enkel vanop afstand zien. Tot nu. De Belgische wetenschappelijke experten beslisten dat we 10 mensen in onze bubbel mogen toelaten, en dat een knuffel terug tot de mogelijkheden behoort. Een moment waar veel mensen met heel veel verlangen naar uitkeken en dat inspireerde communicatiebureau Happiness een aantal weken terug om met het idee van #FirstHugs te komen. Geoffrey Hantson, chief creative officer, Happiness Brussels: “Zoveel mensen met zoveel huidhonger, met zoveel zin om elkaar nog eens goed vast te pakken. Geliefden, broers en zussen, oma’s en kleinkinderen, moeders, vaders, vrienden, noem maar op… Die eerste knuffels wordt iets om nooit meer te vergeten. En dus iets om vast te leggen. En wie anders dan de Lieve Blancquart is de uitgeroepen fotografe om die intense momenten vast te grijpen?

Lieve Blancquaert, al jarenlang Canon-ambassadrice, keek heel erg naar de fotoreeks van deze eerste ‘ontmoetingen’ en plaatste een oproep, want iedereen miste wel iemand in deze coronatijden. De beelden - en vooral ook de emoties tijdens het maken van de beelden - spreken voor zich. Beelden van échte eerste knuffels tussen geliefden na 12 weken lockdown. Stuk voor stuk échte verhalen van écht gemis. Tussen geliefden. Vrienden. Grootouders en kleinkinderen. Broers en zussen. De beelden zullen mondjesmaat gelanceerd worden op de social media kanalen van Canon en later ook in de publieke ruimte.

Het idee van de #FirstHugs fotoreeks inspireerde zelfs de VRT, die er samen met Lieve Blancquaert een special zal aanwijden die ‘Hou me nog eens vast’ zal heten en later te zien zal zijn op Eén.