De Gezinsbond en Choco: een stevige pingping-match

Crea / News

Iedereen kent ‘De Gezinsbond’, sinds jaar en dag dé vertegenwoordiger van alle gezinnen in Vlaanderen en Brussel, met maar liefst 165.000 leden. Wie een lidkaart heeft, kan voor zijn gezinsuitgaven bij heel wat winkels en merken stevig wat besparen. Geen overbodige luxe in deze tijden. Choco kreeg de vraag om het hele spaarsysteem in een nieuw jasje te steken.

Het ledenvoordeelprogramma van de Gezinsbond is zeer uitgebreid. Meer dan 2000 winkels, uitstapjes en evenementen geven een aankoopkorting die automatisch op je digitale spaarkaart wordt gezet. Wie er bewust mee omgaat, kan flink wat geld uitsparen. Maar dat gebeurt niet door alle leden even intensief.

“Zeker in deze tijd kunnen de gezinnen elk centje gebruiken,” aldus Steven Pauwels, “We gaan met deze campagne van het idee van ‘nog een kaart in uw portefeuille, tussen alle andere voordeelkaarten’ naar ‘lid zijn van een club waarmee je geld bespaart.”

‘Pingen, da’s sparen en besparen met de Gezinsbond’ werd de baseline van het spaarsysteem en de campagne. Alles draait rond Ping. De Ping van ‘geld’, maar ook van ‘Ping! Het is zo gebeurd!’ Om dat te communiceren ontwikkelde Choco een advertentie- en social mediacampagne die spontaan zin geeft om van die kortingen gebruik te maken. En die gebruikers tonen die best tevreden zijn met de extra procentjes in hun dagelijkse uitgaven.

Om goed uit te leggen hoe het spaarsysteem nu precies werkt, creëerde Choco een infographic die in 1, 2, 3 toont hoe je aan de slag kan. En ook bedrijven en handelaars worden in een spin-off van de campagne aangesproken. Immers: door mee te pingen, krijg je er in één klap 165.000 nieuwe klanten bij! En wie heeft daar geen oren naar?