De Head Office make-over van de S-Academy

Crea / News

Samsung

In het voorjaar van dit jaar koos Samsung voor Head Office om het opleidingsplatform S-Academy te optimaliseren en een ferme imagoboost te geven. Daarop krijgen alle verkopers van Samsungproducten een persoonlijke login waarmee ze toegang krijgen tot modules om de ontwikkelingen en lanceringen van het merk op de voet te volgen. Een introvideo, technische fiche en quiz maken verkopers vertrouwd met nieuwe producten en zorgen voor een algemene motivatie bij het volledige team.

Head Office gaf de introvideo's een geheel nieuwe 'lifestyle' invulling, waardoor de werking en eigenschappen van nieuwe Samsungproducten in een real life setting gedemonstreerd worden. En de quiz, die de kennis van de verkopers vervolgens test, evolueerde van een eenvoudig lijstje meerkeuzevragen tot een geanimeerd spelmoment waaraan verkopers met plezier deelnemen.

Het resultaat van deze optimalisering is een levendig platform dat verkopers motiveert om actief deel te nemen aan de lancering van nieuwe producten en diensten van Samsung. Zo blijven ze niet alleen zelf up-to-date, maar kunnen ze op hun beurt ook betere en uitgebreidere informatie verschaffen aan hun klanten in de verkooppunten.