De hel op Twitch, het paradijs op CBC Pure Online?

Crea / News

De hel op Twitch... Het paradijs op CBC Pure Online? Dit is de vraag waarop CBC en zijn bureau Tramway21 een antwoord pogen te formuleren in hun laatste campagne «Een Pure Online rekening openen? Easy game».

Hoewel het live streaming platform steeds meer aan bekendheid wint en gaandeweg meer volgers krijgt, blijft het communicatiepotentieel eerder vaag. Welke is de belangrijkste doelgroep? Wat zijn de regels? Op welke manier is men pertinent? Het zijn vragen die elk merk zich vandaag stelt.

Voor CBC verzekeringen leek het daarom aangewezen om het experiment te wagen. "We wilden communiceren rond onze Pure Online rekening," vertelt Sandra Circhirillo, marketing- en communicatieverantwoordelijke van het merk, "een complete en gratis rekening die zich richt tot een nieuwe generatie die alles online doet. We weten dat dit publiek geen oog heeft voor de traditionele media. We hebben dus beslist om een budget vrij te maken en deze specifieke doelgroep te onderzoeken via een gepaste communicatie. Een oefening die ons dit publiek beter moet leren kennen. Welke zijn de reële noden? Is het in dit stadium niet teveel ‘niche’? Zal de bankcommunicatie aanvaard worden? We zullen het snel weten."

Voor Tramway21 is de uitdaging groot. "Samen met Maxim en de hele ploeg hebben we ons in dit bijzondere universum ondergedompeld," vertelt François Daubresse, CD van Tramway21. "We hebben veel beelden bekeken en ontdekten verrassende dingen. De uitdagingen van het ‘live’, de soms surrealistische praktijken van sommige streamers, de extreem welwillende houding van de viewers. We hebben onze creatieve richtingen voorgelegd aan de jongeren rondom ons en oogstten hun feedback. Na analyse van de gegevens ontwikkelden we een serie korte, ludieke filmpjes rond de problemen met het ‘direct’ die enkel door deze doelgroep kunnen begrepen worden. Dat alles om er toe te komen dat het niet altijd eenvoudig is op Twitch... en dat het veel makkelijker is om een gratis online rekening te openen bij CBC."

Een gewaagde gok of een meesterzet? De campagne gaat on air op 11 april.

 

Credits

Client: CBC Banque & Assurance
Contacts: Anne Taquet, Sandra Circhirillo, Valérie Stoupy
Agency: Tramway21
Project Leader: Thierry Goemanne
Strategy: Madeleine Leclercq
Creation: François Daubresse, Maxim Deliège
Graphical Artwork: Shanti Botman
Executive Producer: Sophie Gunsbourg
Line Producer: Sophie Gunsbourg
Producer Assistant: Camille Gilbert
Director: Oliver Imfeld
DOP: Oliver Imfeld
Set Setup: Noëlle Van Parijs
Editor: Lilas Heinix
Grading: Xavier Dockx
Sound Design: Nicolas Vandooren
Media Agency: Mindshare
Special Thanks: Ambre, Emma, Léonie, Margaux, Olivia, Zoé, Colin, Malo, Rafi