Het online casino Carousel.be schakelde SBS en reclamebureau Friendship in om een tv-concept te ontwikkelen dat zou opvallen, ook bij de ‘doorspoelers’. Bij een online casino draait het om spel en entertainment en dat werd ook zo doorvertaald in het tv-concept. Dus even geen reclamespots voor waspoeders en keukens, maar wel een spel waarmee je meteen cash kan winnen. Met in de hoofdrol de kat van Carousel. "Reclameblokken kan je bekijken als Lego. Je kan ze invullen en opbouwen hoe je wil. De meeste merken blijven vasthouden aan de klassieke 30 seconden, maar de mogelijkheden zijn onbeperkt," vindt Phil Blondé, sounder van Friendship.
Katten zijn kieskeurig, zoals bekend. De kat van Carousel kocht een reeks volledige reclameblokkentijdens Sports Late Night op en deed er haar eigen ding mee. Op zondag 12 mei, donderdag 16 mei en zondag 19 mei krijgt de kijker gedurende drie minuten een leuk of bizar spel voorgeschoteld, gepresenteerd door de kat zelf. Ze kunnen er ook onmiddellijk 500 euro mee winnen, zoals in het casino zelf. Zo is er een spel waarbij je de foute dobbelsteen moet zoeken, de uitkomst van een legaal hanengevecht moet voorspellen, of zelfs een mini-gameshow met kandidaten die een uitdaging krijgen. Als kijker kan je tijdens het reclameblok naar de website van Carousel gaan en meteen realtime je antwoord ingeven en winnen. Opvallen in en naast het reclameblok is nodig in tijden van doorspoelen, Netflixen en second screens, geeft Phil Blondé nog mee. En het mag niet verbazen dat Steve Brouwers, creative director SBS, hoopt dat deze actie anderen aanspoort om ook aan de slag te gaan met innoverende acties (bij SBS).