Op de jaarlijkse London Beer Competition, een wedstrijd waar bieren van over de hele wereld tegen elkaar strijden, is het huisbier van het Eén-programma De Kemping in de prijzen gevallen. “Ne Kemping”, zo heet het blonde biertje, in de Kempen ontwikkeld en gebrouwen, gaat naar huis met een zilveren medaille.
“Dit durfden we voorzichtig te dromen maar dat het nu ook gelukt is blijft ‘echt zot’,” zegt Kevin Vleminx van Beer 4 Nature. Het blonde bier van hoge gisting werd speciaal voor De Kemping gebrouwen. In het programma, een productie van De chinezen voor Eén, stampt Tijs Vanneste samen met een gemotiveerd team een Kemping uit de grond. Het programma is op dit moment aan het tweede seizoen toe, en het bijhorende bier Ne Kemping dus ook.
De opbrengsten van het bier gaan naar de vzw achter De Kemping, die kwetsbare werkzoekende mensen een betaald ervaringstraject aanbiedt, en naar de bossen van Beer 4 Nature. Zo doe je dankzij het drinken van Ne Kemping aan natuurbehoud én jobcreatie.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]