De Lijn en Accenture Song bewegen samen naar minder CO2

In januari ging Accenture Song officieel aan de slag voor De Lijn. Samen zetten ze koers richting een nieuwe positionering. Al 30 jaar beweegt De Lijn duurzaam door Vlaanderen, maar nu weten we nog beter waarheen: Beweeg mee naar minder CO2!
De motor van een duurzamer Vlaanderen
De ambitie van De Lijn is duidelijk en broodnodig. De eerste stap naar duurzamere mobiliteit begint aan elke Vlaamse voordeur. Als de vervoersmaatschappij van Vlaanderen staat De Lijn daar dichtst bij. De bus en tram moeten dé go-to-mobiliteitsoplossing zijn voor iedereen die beter wil doen. Beter voor de mens, het milieu en de maatschappij.
Een nieuwe 360°-campagne laat de Vlaming nadenken over z’n mobiliteit en over de reflex om meteen in de auto te stappen. Daarnaast zien we hoe De Lijn zorgt voor een waardig en waardevol alternatief. Waar je ook heengaat, als je kiest voor de bus of tram is de eindbestemming altijd minder CO2. Beweeg je mee?
De slimme reiziger, de grote held
De hoofdrol voor de campagne is weggelegd voor de reiziger in al z’n vormen. De pendelaars, de occasionele gebruikers, maar ook zij die bus of tram combineren met de fiets of een stukje te voet. Zij nemen het voortouw in de beweging naar groene mobiliteit. Dat verdient een dikke pluim.
“Onze reizigers zijn de absolute pioniers van de mobiliteit van de toekomst. Ze verdienen de spotlight. Samen positioneren we duurzame mobiliteit als een positieve keuze en motiveren we meer Vlamingen voor het openbaar vervoer,” zegt Guy Weyns, directeur marketing & mobiliteit bij De Lijn.
Zoveel meer dan een campagne
Deze nieuwe posititioneringscampagne is het eerste wapenfeit, maar de samenwerking van De Lijn en Accenture Song gaat verder dan campagnes.
“Enkel als de reiziger graag en tevreden met De Lijn reist, kunnen we onze gezamenlijke ambitie waarmaken: werken aan een betere mobiliteit. Daarom gaat onze samenwerking ook verder dan enkel de campagnes, er wordt ook strategisch meegedacht aan de verbetering van dienstverlening en klantentevredenheid,” aldus Gert Pauwels, managing director van Accenture Song.
Van reizigersonderzoek tot verbeteringen in de app en veel meer. Het is een diepgaand partnership waarin Accenture Song ook intern bij De Lijn meedenkt over concrete en innovatieve business solutions om de grote mobiliteitsambitie waar te maken. Neem een kijkje op delijn.be/beweegmee voor een diepere blik op deze boeiende toekomstvisie.
Credits
Brand: De Lijn
Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Kristof Wautelet, Guy Weyns
Agency: Accenture Song
Account Director: Valérie Demeure
Account Manager: Juliette Dugardyn
Executive Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Concept creative: Ramin Afshar, Danny Vissers
Digital creative: Fabrice Hellemont, Els Verhofstede
Motion design: Sven Verfaille, Steve Krol
Digital media: Yann Balbaert, Anthony Stabourlos
Strategy: Dimitri De Lauw, Jesse Donkor
Graphic design: De Kwekerij
Media: Mindshare
TV & Digital Production TVC: Hamlet
Regisseur: Kate McMullen
Executive producers: Jason Felstead, Ruben Goots
1st AD: Bob Vanwayenbergh
Producer: Rien Behaeghe
DOP: Wim Vanswijgenhoven
Post-producer: Dominique Ruys
Monteur: Kate McMullen, Robin De Praetere
Radio Production: Radio Air Force
Regisseur: Raf Debraekeleer
Studio: La Vita Studio’s
Sound engineers: Aurélien Genot, Till De Saeger
Music: Aurélien Genot, Till De Saeger
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]