De Lijn en Accenture Song bewegen samen naar minder CO2

Crea / News

In januari ging Accenture Song officieel aan de slag voor De Lijn. Samen zetten ze koers richting een nieuwe positionering. Al 30 jaar beweegt De Lijn duurzaam door Vlaanderen, maar nu weten we nog beter waarheen: Beweeg mee naar minder CO2!

De motor van een duurzamer Vlaanderen

De ambitie van De Lijn is duidelijk en broodnodig. De eerste stap naar duurzamere mobiliteit begint aan elke Vlaamse voordeur. Als de vervoersmaatschappij van Vlaanderen staat De Lijn daar dichtst bij. De bus en tram moeten dé go-to-mobiliteitsoplossing zijn voor iedereen die beter wil doen. Beter voor de mens, het milieu en de maatschappij.

Een nieuwe 360°-campagne laat de Vlaming nadenken over z’n mobiliteit en over de reflex om meteen in de auto te stappen. Daarnaast zien we hoe De Lijn zorgt voor een waardig en waardevol alternatief. Waar je ook heengaat, als je kiest voor de bus of tram is de eindbestemming altijd minder CO2. Beweeg je mee? 

De slimme reiziger, de grote held

De hoofdrol voor de campagne is weggelegd voor de reiziger in al z’n vormen. De pendelaars, de occasionele gebruikers, maar ook zij die bus of tram combineren met de fiets of een stukje te voet. Zij nemen het voortouw in de beweging naar groene mobiliteit. Dat verdient een dikke pluim.

“Onze reizigers zijn de absolute pioniers van de mobiliteit van de toekomst. Ze verdienen de spotlight. Samen positioneren we duurzame mobiliteit als een positieve keuze en motiveren we meer Vlamingen voor het openbaar vervoer,” zegt Guy Weyns, directeur marketing & mobiliteit bij De Lijn.

Zoveel meer dan een campagne

Deze nieuwe posititioneringscampagne is het eerste wapenfeit, maar de samenwerking van De Lijn en Accenture Song gaat verder dan campagnes.

“Enkel als de reiziger graag en tevreden met De Lijn reist, kunnen we onze gezamenlijke ambitie waarmaken: werken aan een betere mobiliteit. Daarom gaat onze samenwerking ook verder dan enkel de campagnes, er wordt ook strategisch meegedacht aan de verbetering van dienstverlening en klantentevredenheid,” aldus Gert Pauwels, managing director van Accenture Song.

Van reizigersonderzoek tot verbeteringen in de app en veel meer. Het is een diepgaand partnership waarin Accenture Song ook intern bij De Lijn meedenkt over concrete en innovatieve business solutions om de grote mobiliteitsambitie waar te maken. Neem een kijkje op delijn.be/beweegmee voor een diepere blik op deze boeiende toekomstvisie.

Credits

Brand: De Lijn
Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Kristof Wautelet, Guy Weyns

Agency: Accenture Song
Account Director: Valérie Demeure
Account Manager: Juliette Dugardyn
Executive Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle

Concept creative: Ramin Afshar, Danny Vissers
Digital creative: Fabrice Hellemont, Els Verhofstede

Motion design: Sven Verfaille, Steve Krol

Digital media: Yann Balbaert, Anthony Stabourlos

Strategy: Dimitri De Lauw, Jesse Donkor

Graphic design: De Kwekerij

Media: Mindshare

TV & Digital Production TVC: Hamlet

Regisseur: Kate McMullen

Executive producers: Jason Felstead, Ruben Goots

1st AD: Bob Vanwayenbergh

Producer: Rien Behaeghe

DOP: Wim Vanswijgenhoven

Post-producer: Dominique Ruys

Monteur: Kate McMullen, Robin De Praetere

Radio Production: Radio Air Force

Regisseur: Raf Debraekeleer

Studio: La Vita Studio’s

Sound engineers: Aurélien Genot, Till De Saeger

Music: Aurélien Genot, Till De Saeger