De Lijn en Accenture Song: "Van onze medewerkers blijf je af!"

Met een volledig zwarte pagina in de krant wil De Lijn een statement over agressie op de bus en tram maken. De boodschap is duidelijk: de medewerkers van De Lijn geven elke dag het beste van zichzelf om alle reizigers op hun bestemming te brengen. Ze verdienen dan ook respect in plaats van agressie. Verschillende media kanalen van De Lijn kleurden dus zwart. Een nieuw geval van agressie, het zoveelste ondertussen, is een zwarte dag in de geschiedenis van De Lijn en alle medewerkers. Klaartje Galle, creative director Accenture Song: “Het moest een eenvoudig maar krachtig signaal worden. Door media op zwart te zetten, laten we zien dat dit alweer een donkere bladzijde is in het bestaan van De Lijn, en tevens een hart onder de riem voor alle medewerkers.”
Guy Weyns, director marketing en mobiliteit De Lijn: “Agressie op bus en tram is onaanvaardbaar. We willen dat onze medewerkers elke dag in een veilige omgeving kunnen werken. Dat is ons engagement. We tolereren dan ook geen enkel vorm van agressie, onze mensen verdienen respect. Met deze actie willen we alle medewerkers van De Lijn ook onze dankbaarheid tonen voor hun dagdagelijkse inzet en tonen dat we 100% achter hen staan.”
Ook in het straatbeeld komt er een duidelijk signaal. Op een aantal van de lichtborden vooraan de bussen komt een opmerkelijke boodschap: in plaats van het vertrouwde “Geen dienst, mijn collega pikt je zo op”, komt er nu “Mijn collega pikt je niet op want werd slachtoffer van agressie”, als steunbetuiging aan de getroffen collega.
Tijdens een persmoment aan het station van Hasselt onthulden Ann Schoubs, Lydia Peeters, de vakbonden en de FBAA de bussen waar de aangepaste boodschappen op staan en gaven tekst en uitleg.
Credits
Client: De Lijn
Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Guy Weyns
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creatives: Johan Van Oeckel, Ramin Afshar, Danny Vissers
Account Director: Valérie Demeure
Account Manager: Juliette Dugardyn
Account Executive: Morgan Van Roey
Strategy: Dimitri De Lauw
Digital strategy team: Anthony Stabourlos
Design/motion design: Steve Krol
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]