De marathon van de adverteerders

Le marathon des annonceurs - Vincent Pereira - pub9-2012

Vertaalde artikels

Sinds enkele maanden wordt ons scherm overspoeld met campagnes voor London 2012. Ook de sociale netwerken worden rijkelijk bedeeld. Meer dan ooit wordt social marketing gebruikt door de partners om hun waarden en producten te promoten door een link te leggen met deze Olympische gebeurtenis. Tussen al deze campagnes stak de campagne van Procter & Gamble, die zich richt op de moeders van de atleten, erbovenuit door de combinatie van storytelling en social marketing. Ook Coca-Cola was opnieuw op het appel met de campagne “Move to the beat”, die voor het eerst werd gelanceerd op meer dan tien Europese marketen. Heel wat adverteerders hebben ook een graantje meegepikt van deze sportieve gebeurtenis op wereldschaal om de waarden van de sport intern in te voeren en rekruteringscampagnes en andere evenementen rond “Team Spirit” te organiseren. Aan de vooravond van de opening van de Spelen, en dankzij de korte afstand met het organiserende land, worden heel wat PR-acties georganiseerd door de partnermerken.