De Mol en Temptation Island lokken kijkers

Gisterenavond waren maar liefst 1.130.263 kijkers getuige van de spannende ontknoping van De Mol, die een zeer sterk marktaandeel van 42,1% op VVA 18-54 in de wacht kon slepen. Dit seizoen van De Mol klokt af op een gemiddeld marktaandeel van 35.8% en gemiddeld 1.147.621 kijkers per aflevering.
Naast De Mol, scheerden ook de gloednieuwe programma’s Hotel Römantiek en Chaussée d’Amour hoge toppen. Het hartveroverende datingprogramma voor 60-plussers was goed voor een gemiddeld marktaandeel van 20.9% op VVA 18-54 en 560.918 kijklustigen. Chaussée d’Amour klopt voorlopig af op een marktaandeel van 27.3% op de VIER-doelgroep en 678.020 kijkers. Ook het vierde seizoen van The Sky is the Limit valt tot dusver in de smaak met een gemiddeld marktaandeel van 24.5% op VVA 18-54 en 630.714 kijkers. In de maand maart haalt de zender VIER een gemiddeld marktaandeel van 11.8% op VVA 18-54. De afgelopen maand stond overigens in het teken van filmpremières. Zo wierpen Gravity & Noah hoge ogen met respectievelijk 19.8 & 15.5% marktaandeel en 251.772 & 287.670 kijkers.
De zender VIJF haalt een gemiddeld marktaandeel van 8.1% op vr 20-49 en kent zo haar sterkste maart ooit. Temptation Island kent tot dusver haar beste seizoen ooit. De nieuwe reeks overstijgt het vorige seizoen en kent momenteel een groei van 35% (share – 23% in aantal kijkers) ten opzichte van vorig jaar. Na negen afleveringen wist het programma al 632.475 kijkers in verleiding te brengen, goed voor een gemiddeld marktaandeel van 47.1% op vr 20-49. Ter vergelijking: vorig jaar haalde Temptation Island op VIJF gemiddeld 514.804 kijkers en 34.8% marktaandeel op de VIJF-doelgroep.
Na vier jaar maakte ook Astrid een uiterst succesvolle comeback: de vernieuwde reeks klokte af op een gemiddeld marktaandeel van 25.8% op vr 20-49 en 322.377 kijkers. Astrid overtrof met glans alle voorgaande seizoenen van Astrid in Wonderland. Het laatste seizoen van Astrid in Wonderland haalde toen gemiddeld 181.166 kijkers en een marktaandeel van 13.1%. Op woensdag kwamen de drama queens dan weer sterk uit de hoek, met onder andere de populaire dramaseries Grey’s Anatomy en The Night Shift. Het nieuwste seizoen van Grey’s Anatomy haalde een gemiddeld marktaandeel van 16.8% op de VIJF-doelgroep en 200.411 kijkers.
In de maand van de Oscars is de zender ZES erin geslaagd om een gemiddeld all day marktaandeel van 2% op VVA 18-54 in de wacht te slepen. Maart was overigens de beste maand ooit voor SBS met een gemiddeld marktaandeel van 19.2% op VVA 18-54.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]