De Molenstraat en VRT brengen het nieuws helemaal helder

Crea / News

De wereld is vandaag chaotischer en complexer dan ooit. Wat erin gebeurt roept bij ons allemaal heel veel vragen op. En dat vormt de basis voor de nieuwe imagocampagne van VRT NWS. De Molenstraat ging in Vlaanderen op pad om te polsen naar wat er leeft bij de Vlaming over actuele topics als koopkracht en mentaal welzijn.

In deze campagne, die flirt met een documentaire, werden verschillende Vlamingen geïnterviewd. Hun vragen en bedenkingen vormen de basis van de campagne, maar ook de bestaansreden van VRT NWS. Want de teams van de nieuwsdienst gaan elke dag opnieuw, voor alle Vlamingen, op zoek naar antwoorden. En die antwoorden, hoe complex ook, proberen ze “Helemaal helder” te brengen, de nieuwe baseline van VRT NWS.

“In het nieuws zien we al te vaak beleidsmakers of experten aan het woord. Met deze campagne brengen we wat er echt bij de Vlaming leeft in beeld. En dat zonder te populariseren of polariseren. Met deze campagne willen we het nieuws vooral democratiseren en het nog dichter brengen voor wie het eigenlijk bedoeld is, ieder Vlaming,” zegt Kwint De Meyer.

Voor de campagne werd samengewerkt met documentairemaker Heleen Declerq. In krachtige portretten capteert ze de rauwe essentie van elk personage. De campagne wordt uitgerold in TVC, online video, print en radio.

Credits:

Studio brussel

De Molenstraat

Client

Marketing Manager VRT: Elisabeth Roelandt

Brand Manager VRT NWS: Naïké Van Hulle

Marketingproducer VRT NWS: Josse De Leener

Creative Strategic Director VRT Creative: Lieven Van Overbeke 

Creative Team

Creative Director: Kwint De Meyer

Copywriter: Thomas De Boeck

Art Director: Jannis Min Jou

Account Team

Account Director: Charlotte Smedts

Strategy

Managing Director: Maarten Vanthemsche

Strategic Director: Kristof Janssens

Senior Brand Strategist: Philippe Gerin

Productie: MAKE 

Producer: Shana Duprez

Post-producer: Leslie Verbist

Director: Heleen Declerq

DOP: Arno Weijdema

Editor: Ward Geerts

Grader: Kene Illegems

Research team: Steven Van Campenhout (VRT), Isabel Steeno (VRT) Marco Bellusci (Make)

Sound: Audiobrothers & Klaas Beheydt (VRT)