De Molenstraat en VRT brengen het nieuws helemaal helder
De wereld is vandaag chaotischer en complexer dan ooit. Wat erin gebeurt roept bij ons allemaal heel veel vragen op. En dat vormt de basis voor de nieuwe imagocampagne van VRT NWS. De Molenstraat ging in Vlaanderen op pad om te polsen naar wat er leeft bij de Vlaming over actuele topics als koopkracht en mentaal welzijn.
In deze campagne, die flirt met een documentaire, werden verschillende Vlamingen geïnterviewd. Hun vragen en bedenkingen vormen de basis van de campagne, maar ook de bestaansreden van VRT NWS. Want de teams van de nieuwsdienst gaan elke dag opnieuw, voor alle Vlamingen, op zoek naar antwoorden. En die antwoorden, hoe complex ook, proberen ze “Helemaal helder” te brengen, de nieuwe baseline van VRT NWS.
“In het nieuws zien we al te vaak beleidsmakers of experten aan het woord. Met deze campagne brengen we wat er echt bij de Vlaming leeft in beeld. En dat zonder te populariseren of polariseren. Met deze campagne willen we het nieuws vooral democratiseren en het nog dichter brengen voor wie het eigenlijk bedoeld is, ieder Vlaming,” zegt Kwint De Meyer.
Voor de campagne werd samengewerkt met documentairemaker Heleen Declerq. In krachtige portretten capteert ze de rauwe essentie van elk personage. De campagne wordt uitgerold in TVC, online video, print en radio.
Credits:
Studio brussel
De Molenstraat
Client
Marketing Manager VRT: Elisabeth Roelandt
Brand Manager VRT NWS: Naïké Van Hulle
Marketingproducer VRT NWS: Josse De Leener
Creative Strategic Director VRT Creative: Lieven Van Overbeke
Creative Team
Creative Director: Kwint De Meyer
Copywriter: Thomas De Boeck
Art Director: Jannis Min Jou
Account Team
Account Director: Charlotte Smedts
Strategy
Managing Director: Maarten Vanthemsche
Strategic Director: Kristof Janssens
Senior Brand Strategist: Philippe Gerin
Productie: MAKE
Producer: Shana Duprez
Post-producer: Leslie Verbist
Director: Heleen Declerq
DOP: Arno Weijdema
Editor: Ward Geerts
Grader: Kene Illegems
Research team: Steven Van Campenhout (VRT), Isabel Steeno (VRT) Marco Bellusci (Make)
Sound: Audiobrothers & Klaas Beheydt (VRT)
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]