De Molenstraat transformeert één in VRT 1

Televisiezender Eén is omgedoopt tot VRT 1, met nieuw logo, nieuwe vormgeving, nieuwe stijl en nieuwe stemmen. Om er zeker van te zijn dat de kleurrijke metamorfose alle aandacht krijgt die ze verdient, maakte De Molenstraat een even kleurrijke campagne waarvan iedereen gelukkig wordt. Want VRT 1 is van iedereen.
Met de nieuwe stijl wil VRT 1 benadrukken dat het merk voor kwaliteit met een menselijke toets staat. Ze willen dichter dan ooit bij hun kijkers staan en hen allemaal betrekken bij de programma’s. VRT 1 is een zender waar iedereen thuishoort, en dat uitnodigende gevoel staat centraal in de nieuwe campagne. In de televisiespot zien we de VRT 1-gezichten Fien Germijns, Jeroen Meus, Danira Boukhriss Terkessidis, Niels Destadsbader, Aster Nzeyimana, Siska Schoeters, Dieter Coppens en Wim Lybaert. Net zoals de zender werden ze voorzien van een opvallende nieuwe look. Op de tonen van een aanstekelijke song dansen ze doorheen de film, waarin we gaandeweg ontdekken dat hun speciaal ontworpen outfits hints zijn naar het nieuwe logo in zijn verschillende vormen. Ondertussen horen we de stemmen van VRT 1 vertellen waarvoor de zender staat met als conclusie: "Wat we ook maken, we willen je raken. VRT 1 is van iedereen."
De film is bedoeld om iedereen goedgezind te maken, en werd geregisseerd door Anthony Nti. Bovendien is de spot het eerste wapenfeit van De Molenstraat, een communicatiebureau samengesteld op maat van de openbare omroep en haar merken, genoemd naar de populairste straatnaam in Vlaanderen. Het is een team van creatieven, marketeers en merkstrategen die naar eigen zeggen willen bijdragen aan radicale verandering zonder echter de voeling te verliezen met wat er in Vlaanderen leeft. Voor de productie sloeg De Molenstraat de handen in elkaar met de promotiecel van VRT. Het resultaat van de samenwerking is behalve op tv ook te bewonderen op sociale media en in print.
Credits
Client: VRT1
Marketing manager: Elisabeth Roelandt
Brand manager: Saartje Vanderstukken
Marketing Producer: Rebecca Van de Voorde & Yousra Chahboune
Agency: De Molenstraat
Creative Team
Creative Director: Kwint De Meyer
Senior Copywriter: Thomas De Vreese
Senior Art Director: Dieter Vanhoof
Account Team
Client Services Director: Jochen De Greef
Account Director: Charlotte Smedts
Strategy
Strategic Director: Kristof Janssens
Production
Executive Producer: Emilie Kino
Producer: Griet Meukens
Production assistant: Leslie de Weijer
Director: Anthony Nti
DOP: Pieter Vanbrabant & Marc van Acker
Stylisme: Jody Van Geert
Post-production
Editing & Graphic Design: Simon Schuurman & Remke Faber
Grading: Michiel Bollen
Sound Engineer: Klaas Beheydt
Music: Abraham Blue
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]